L'acte de graduació de la promoció 2016-2017, tret de sortida dels 75 anys de l'EPSEM

El Teatre Kursaal, ple de gom a gom, va ser l’escenari de l’acte de graduació dels 146 estudiants que van finalitzar els seus estudis el curs passat a l’escola politècnica de Manresa.

Per commemorar aquest 75è aniversari, l’acte de graduació va tenir un caràcter especial i va comptar amb la participació de diversos representants de l’administració autonòmica i local, així com del món industrial i acadèmic.

La taula presidencial va comptar amb Valentí Junyent, alcalde de Manresa; Rosa Argelaguet, directora de l’EPSEM; Àngels Chacón, directora general d’Industria de la Generalitat de Catalunya; Mercè Rosich, regidora d’Universitats de l’Ajuntament de Manresa i Bàrbara Minoves, directora dels Serveis Territorials d’Empresa i Coneixement a la Catalunya Central.

Àngels Chacón, que va exercir de padrina de la promoció 2016-2017 va assegurar que els nous enginyers possiblement seran la generació més ben preparada per afrontar el repte que suposa l'anomenada indústria 4.0, un nou model de producció basat en les noves tecnologies que transformarà els llocs de treball que coneixem fins ara.

L’alcalde de Manresa, Valentí Junyent, va agrair als empresaris que van assistir a l’acte la seva implicació amb la formació del futurs enginyers i va remarcar als assistents la força de la industria de la Catalunya Central i la seva forta vinculació amb la universitat.

Rosa Argelaguet, directora de la UPC a Manresa, va dir als ja enginyers que «ara us deixem a mans de les empreses, amb elles us continuareu formant». També els va demanar que facin notar «l'empremta de la UPC de Manresa» allà on vagin.

La periodista, geògrafa i meteoròloga manresana Miriam Santamaria va presentar l’acte, en el que es van premiar els millors treballs finals de grau, els millors expedients acadèmics i a l’estudiantat destacat de la UPC Manresa. Premis que es van poder atorgar gràcies a la col·laboració del Col·legi d'Enginyers Graduats i d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa (CETIM), l’Associació TIC3, la Càtedra Iberpotash en Mineria Sostenible, les empreses Endesa, Ficosa, Fundería Condals, Prasfarma, Hewlett Packard, Viscola, Petropintó, DENSO i del Col·legi Oficial d'Enginyers Tècnics i de Grau de Mines i Energia de Catalunya i les Balears.

L’acte també va comptar amb l’actuació de la pianista i cantant Nuna, que va interpretar algunes cançons del seu repertori i va animar als assistents a cantar el “Que tinguem sort”; i amb el grup casteller Penjats del Campus Manresa que fan feu un pilar de tres a dalt de l’escenari que va emocionar a tothom.

Al finalitzar l’acte, els cellers de la Denominació d’Origen Pla de Bages, van convidar als assistents a un tast de vins al pati del Kursaal, on hi havia exposat el cotxe de l’equip de competició al Formula Student, Dynamics UPC Manresa.

Més fotos de l'esdeveniment

Llista premiats