La UPC Manresa ha reformat la seva sala d’estudis, que torna a estar oberta

El mes passat van finalitzar les obres de la sala d’estudis de la UPC Manresa, coneguda com a ‘Bunker’ per adaptar-la a la situació de pandèmia. Amb aquestes obres s’ha millorat la renovació de l’aire i també s’ha aprofitat per fer una remodelació a aquest espai i fer-lo més funcional. L’espai està obert a l’estudiantat de dilluns a divendres de 8 a 20h.

Les condicions de renovació d’aire del ‘Bunker’ no eren les adequades per al seu ús durant el període de represa, per aquest motiu es va tancar temporalment i es van fer les intervencions necessàries per adaptar-lo a aquesta nova realitat.

S’ha instal·lat un recuperador de calor amb el que, a més d’aconseguir aquestes condicions d’adequada ventilació, també s’ha aconseguit fer una recuperació propera al 90% de tota l’energia emprada en climatitzar aquests espais. El funcionament d’aquest recuperador es fa a través de dues sondes de CO2 que en tot moment controlen que la qualitat de l’aire sigui l’òptima. Aquesta instal·lació també dona servei a la resta d’espais de la planta soterrani de l’edifici MN1 de la Universitat.

A nivell funcional s’ha redissenyat la ubicació de les taules per tal de crear un espai més adient per l’estudi, on la transició entre l’edifici MN1 i l’MN3 fos més fàcil, amb l’habilitació d’un passadís més ampli. També s’ha renovat la il·luminació d’aquest espai canviant els antics tubs per noves pantalles led i ampliant la xarxa d’endolls disponibles.

A nivell estètic, s’ha volgut actualitzar la imatge del ‘Bunker’ amb el contrast entre els colors clars d’aquest espai i els vinils elegits per decorar les parets.

La sala d’estudis ‘Bunker’ està oberta a l’estudiantat de dilluns a divendres de 8 a 20h amb aforament limitat. Per accedir-hi és necessari utilitzar l’eina UPCTrack, que s’utilitza a la resta d’espais destinats a l’estudiantat de la Universitat.

UPCTrack és una eina amb la que l’estudiantat informa dels seus moviments dins de l’escola, d’aquesta manera és pot fer el rastreig de contactes en el cas d’un positiu per COVID. El sistema funciona gràcies a uns codis QR que hi ha distribuïts, sobre les taules en el cas de les aules i a les entrades de la resta d’espais, i que els estudiants han d’escanejar quan arriben i quan marxen de cada lloc.

Més informació a https://www.epsem.upc.edu/ca/estudiants/sala-destudis