La UPC Manresa fa la primera jornada de portes obertes virtual del curs

Ahir, 31 de març, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) va obrir les portes en format virtual per donar a conèixer els estudis de grau al futur estudiantat universitari.

La jornada de portes obertes constava d’una primera presentació general a tots els estudis i presentacions específiques per a cada grau. Prèviament, el 26 de gener, ja es va fer la primera sessió informativa de màsters, només en format telemàtic, i el 16 de febrer es va fer una jornada de portes obertes de graus en format presencial.

La Universitat ha planificat algunes de les jornades de portes obertes de graus i sessions informatives de màsters d’enguany en format presencial i altres en format virtual. Abans de la pandèmia es feien presencials, però la situació va fer que les jornades i sessions s’adaptessin a un format virtual. Ara, que es poden tornar a fer presencialment, s’ha optat per combinar les dues modalitats i cobrir així les diferents necessitats.

Per assistir-hi, cal inscriure’s prèviament. El centre docent es posa en contacte amb les persones interessades i els hi fa arribar  la informació necessària per accedir-hi.

Aquestes sessions informatives permeten al futur estudiantat, així com als tutors, tutores i familiars, conèixer els estudis i resoldre dubtes sobre els graus o màsters que els interessen i les seves sortides professionals, a més de rebre informació complementària sobre la vida universitària, la mobilitat internacional o les pràctiques en empreses, entre d’altres qüestions.

Amb les trobades virtuals es pretén que les persones interessades en les titulacions universitàries que s’imparteixen a la UPC Manresa tinguin accés a la mateixa informació que tindrien si assistissin a una jornada de portes obertes presencial, però amb la facilitat de poder-ho fer sense haver de venir a Manresa. Pel que fa a la visita de les instal·lacions, la jornada virtual ofereix vídeos i fotografies de l’EPSEM i de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM), elaborats amb la participació d’estudiants de la UPC, en els quals es veuen alguns dels espais de les instal·lacions.

Quant a els portes obertes presencials, els assistents poden conèixer les instal·lacions i rebre la informació de manera més propera per part del personal i de l’estudiantat de la Universitat que els acompanyen durant la visita. Dues opcions diferents per conèixer d’aprop la UPC Manresa.

Properes jornades i sessions presencials i telemàtiques

Durant el curs estan previstes més jornades de portes obertes així com sessions informatives de màsters, programades per als dies 30 d’abril, 14 de maig, 21 de juny i 20 de juliol amb informació i inscripció obertes a les pàgines següents:

Estudis de la UPC Manresa

L’EPSEM, el centre docent de la UPC a Manresa, ofereix els estudis de grau en Enginyeria de Recursos Minerals i el seu Reciclatge; Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica; Enginyeria Mecànica; Enginyeria Química; Enginyeria de Sistemes TIC i Enginyeria d'Automoció, així com els màsters universitaris en Enginyeria dels Recursos Naturals i en Enginyeria de Mines.

També ofereix el postgrau en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials i el programa de doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient.