La UPC Manresa celebra l'acte de graduació de la promoció 2023

El Teatre Kursaal va ser ahir, 23 de novembre, l’escenari de l’acte de graduació dels 207 estudiants i estudiantes que van finalitzar els estudis el curs passat a l’Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) de la UPC.

A l’arribada, els assistents van poder conèixer dues de les associacions d’estudiants de l’EPSEM, de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i els projectes que estan desenvolupant actualment. Al pati del Kursaal hi havia els equip Dynamics UPC Manresa i Synergy Racing Team que mostraven el monoplaça i la moto amb els quals participen a la competicions internacionals Formula Student i Moto Student.

La periodista bagenca Nia Escolà Rodil va presentar l’acte, en un teatre ple de gom a gom, on destacaven a l’escenari unes grans lletres UPC i una pancarta commemorativa dels 80 anys que ha celebrat enguany l’EPSEM.

En el decurs de l’acte es van premiar els millors treballs de fi de grau i màster, els millors expedients acadèmics, l’estudiantat destacat de la UPC Manresa i també es va entregar el premi “Viu la UPC”. Uns guardons atorgats gràcies a la col·laboració de diverses empreses i institucions, com són DENSO Barcelona, Fundació la Caixa d’Enginyers, l’Associació TIC Bages, el Col·legi d'Enginyers Graduats i d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa (CETIM), el Col·legi Oficial d’Enginyers Tècnics i de Grau de Mines i Energia de Catalunya i les Balears, el Col·legi Oficial d’Enginyers de Mines del Nordest i UPC Alumni.

Hi van intervenir Marc Aloy Guardia, alcalde de Manresa; Daniel Crespo Artiaga, rector de la UPC, que va presidir l’acte; i Pere Palà Schönwälder, director de la UPC Manresa. També va intervenir David Parcerisa Duocastella, sotsdirector responsable d’UPC Alumni Manresa, per explicar UPC Alumni, la seva comunitat a Manresa i donar el premi “Viu la UPC”.

Antonia Elisa Soler Blasco, va ser la padrina de la promoció i va dirigir unes paraules als assistents. Nascuda l'any 1988 a Sant Vicenç de Castellet, actualment viu a Califòrnia i és directora de Corporate Venture i Open Innovation per la multinacional Hilti. Va estudiar la doble titulació d'enginyeria tècnica en química industrial i mines a l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa i, més tard, enginyeria industrial a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial a Barcelona. Més enllà de la seva formació i experiència, és una gran propulsora d’iniciatives de diversitat i inclusió, i està especialment implicada en projectes que promouen el talent femení. De fet, és cofundadora de “Women in Construction Tech“, la primera comunitat de dones en tecnologia de la construcció i Venture Capital del mateix sector. L’any 2022, va ser guardonada com a “Maverick“, posicionant-la entre les 50 persones més rellevants en Tecnologia de la Construcció.

El moment més esperat de la nit va ser quan es va nomenar l’estudiant amb el millor expedient de la promoció, Pol Ureña Heras, graduat a la UPC Manresa en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica.

Quasi al final de la gala, va arribar l’actuació de la Coral Eswèrtia, del Centre Excursionista de la Comarca del Bages, que van interpretar dues cançons.  I com ja no pot ser d’una altra manera, l’acte va finalitzar amb l’actuació del grup casteller Penjats del Campus de Manresa que va fer un pilar dalt de l’escenari i la tradicional foto de grup dels titulats, titulades, premiats i premiades.