La UPC inicia cribratges de la COVID-19 als campus

La UPC inicia a partir de dilluns, 12 d’abril, tests de detecció de la COVID-19 a la comunitat universitària, al Campus Diagonal Nord de Barcelona, i en dies posteriors a la resta de campus de la Universitat. Les proves són de caràcter voluntari i sense cost, i es duran a terme amb la finalitat de fer el seguiment de la incidència del virus.

Els tests de detecció de la COVID-19 que es faran a la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) són proves de caràcter voluntari i sense cost, adreçades a l’estudiantat, el PDI i el PAS, que siguin asimptomàtics i no hagin estat vacunats. Els tests serviran per detectar casos asimptomàtics de COVID-19 o determinar si la persona ha passat ja la malaltia, i es realitzaran als diferents campus en les següents dates:

Les proves en aquests campus seran mitjançant mostres de saliva (imprescindible amb un mínim de 2 hores de dejuni) i es faran, sense cita prèvia, amb la col·laboració de personal sanitari, que recollirà les mostres diàriament i les analitzarà per informar dels resultats al Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya. Vegeu les instruccions (pdf) i el vídeo per a la recollida de la mostra de saliva.

• Campus de Manresa: els dies 13, 14 i 15 d'abril de 8.30 a 14 hores i de 15.30 a 19h, i el dia 16 d'abril de 8.30h a 14 h, a l'edifici FUB1 del Campus Manresa de la UVic-UCC (Avinguda Universitària, 4-6). L'accés es farà per la plaça Cívica (entre els edificis FUB1 i l'edifici de la Clínica Universitària). Per participar en aquest cribratge, cal demanar hora amb antelació.
  • Campus de Terrassa: del 14 al 16 d’abril, de 9 a 14 hores, a la sala polivalent de l'Escola Superior d'Enginyeries Industrial, Aeroespacial i Audiovisual de Terrassa (ESEIAAT), edifici TR5. El dia 15 d'abril, també de 15 a 17 hores. Es farà mitjançant cita prèvia online.
  • Al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels, les proves es duran a terme els dies 20, 21 i 22 d’abril, de 9 a 14 hores, a l'Edifici Campus (D7), davant del bar.
  • Al Campus de Vilanova i la Geltrú, es faran els dies 26, 27 i 28 d’abril, de 9 a 14 hores, al vestíbul de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG).

En aquests quatre campus, la prova serà PCR mitjançant automostra nasal i/o test serològic ràpid (amb sang capil·lar), i també es farà amb la col·laboració de personal sanitari. Cada persona podrà decidir si vol realitzar dues proves o només una. Vegeu vídeo d'instruccions sobre el procediment de recollida.

Els tests que es realitzen als campus de la UPC segueixen la programació del Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya a les universitats catalanes. Els resultats estaran disponibles a l’espai digital personalitzat de La Meva Salut. Per sotmetre's a la prova, és indispensable presentar la targeta sanitària de CatSalut, o bé el DNI o el passaport.

Les persones de la comunitat universitària podran fer-se els tests indistintament a qualsevol dels punts habilitats. En cas de viure lluny de la Universitat, es podrà anar a fer-se el test als punts més propers al seu domicili encara que sigui d’altres universitats. L’únic que necessitaran és identificar-se amb el CIP o DNI.

Aquestes accions formen part de l’estratègia del Departament de Salut per definir les mesures de contenció de la pandèmia en les properes setmanes, i per assolir la normalitat acadèmica, i de la ciutadana en general, en un temps no gaire llarg.

S’emmarquen també en el conjunt de mesures que duu a terme la UPC contra la pandèmia, dins la campanya ‘Una UPC protegida’. A finals del 2020, la Universitat ja va habilitar un punt de test COVID-19 al Campus Nord, a Barcelona, en col·laboració amb l’Hospital Sant Joan de Déu, per realitzar tests voluntaris de detecció ràpida a la comunitat universitària.

S'anirà actualitzant la informació periòdicament.