La UPC i Nissan signen un conveni marc per col·laborar en el grau i el màster universitari en Enginyeria d’Automoció

La Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i Nissan Motor Ibérica (NMISA) han signat, el 10 de juliol, un acord de col·laboració per donar suport al grau i al màster universitari en Enginyeria d'Automoció.

L'acord signat el 10 de juliol suposarà que a partir del proper curs acadèmic estudiants del grau universitari en Enginyeria d'Automoció tindran l'oportunitat de desenvolupar la seva primera experiència prelaboral a través de pràctiques curriculars obligatòries en els centres de treball de Nissan a Catalunya.

A més, el conveni permetrà reforçar la UPC amb professionals de Nissan que, a través de la seva experiència, transmetran el seu coneixement en determinades assignatures del pla d'estudis tant del grau com del màster, en forma de ‘master class’.

La complexitat i l’especialització del sector de l'automoció requereix d'una formació específica per formar els professionals que són necessaris per al sector. Per aquest motiu, el conveni entre la UPC i Nissan és una mostra del compromís de la companyia amb l'àmbit universitari per a la transmissió de coneixement als futurs professionals.

La UPC imparteix, des del curs acadèmic 2017-2018, el grau en Enginyeria d'Automoció a l'Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) de la UPC i és una de les poques universitats públiques d'Espanya que imparteixen aquests estudis. El grau, de 240 crèdits ECTS (4 anys), cobreix tant el desenvolupament del producte, com l'estudi i l'anàlisi del procés de fabricació, i proporciona els coneixements necessaris de gestió empresarial que demanda el sector. El quart curs d'aquests estudis es pot cursar també a l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB), un centre en el qual s'imparteix el màster universitari en Enginyeria d'Automoció, de 120 crèdits ECTS (2 anys), i que completa l'itinerari acadèmic i competencial d'aquest grau.

La directora de Recursos Humans de NMISA, Gemma Fernández-Nespral, ha explicat que "per a Nissan és essencial participar activament en la transferència de coneixements i poder participar en el desenvolupament i capacitació dels nous enginyers d'automoció que necessita el mercat, i que necessitem a Nissan, per continuar creixent. "

Per la seva banda, el rector de la UPC, Francesc Torres, ha afirmat que "la docència en Enginyeria d'Automoció que s'imparteix a la UPC és de màxima qualitat. És per aquest motiu que l'aliança amb els líders del sector la reforça i la impulsa. Agraeixo a Nissan el seu compromís amb la formació inicial i continuada dels futurs professionals, celebrant que la UPC i Nissan s'obrin les portes a molts anys de col·laboració."