La Taula de la Formació encara la recta final de l’estudi sobre les necessitats formatives del sector químic al Bages

La UPC Manresa participa en aquest estudi de la Taula de Formació del Bages sobre les necessitats formatives del sector químic a la comarca. Els resultats és presentaran abans de l’estiu en un acte públic

La Taula de la Formació del Bages encara la recta final de l’estudi sobre les necessitats formatives del sector químic a la comarca que es presentarà abans de l’estiu en un acte públic. Ho fa després de visitar una vintena d’empreses químiques i d’altres dels sectors afins com poden ser l’alimentació, la gestió d’aigües, la indústria extractiva o la recerca amb l’objectiu de conèixer i analitzar les necessitats de formació i perfils professionals. Les visites han comptat amb la participació del Consell Comarcal del Bages, PIMEC i la UPC Manresa. L’estudi també inclourà una anàlisi de les matriculacions i la inserció laboral dels cicles formatius de química i la vinculació entre la formació professional i l’accés al grau d’enginyeria química que ofereix l’EPSEM-UPC Manresa.

Reunió de treball

El grup impulsor de l’estudi s’ha reunit al Consell Comarcal del Bages per fer balanç de la feina feta durant les darreres setmanes i definir les accions per dur a terme pròximament abans de tancar definitivament l’estudi i extreure les principals conclusions. La trobada ha comptat amb la participació de representants del mateix Consell Comarcal del Bages, de l’Ajuntament de Manresa, de l’EPSEM-UPC Manresa, de PIMEC, de la Cambra de Comerç i de l’Institut Castellet.

La consellera de l’Àrea de Desenvolupament Comarcal del Consell Comarcal del Bages, Marta Viladés, ha explicat que “s’ha constatat la importància creixent del sector químic a la comarca, tant per a la generació de riquesa com per a la creació de llocs de treball”. Les dades recollides indiquen que les empreses del sector resisteixen la situació de pandèmia i fins i tot tenen perspectives de creixement. Els participants han valorat de manera positiva el nou cicle de grau mitjà d’Operacions de Laboratori que l’Institut Castellet començarà a impartir a partir de setembre i han assenyalat la importància de donar resposta al conjunt de necessitats del teixit empresarial per garantir i millorar el desenvolupament econòmic del territori.