La prova Cangur porta 130 alumnes de batxillerat a la UPC Manresa

Estudiants de set instituts del Bages han competit, avui 16 de març, a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) en la prova Cangur, una activitat matemàtica que a Catalunya organitza des de 1.996 la Societat Catalana de Matemàtiques.

La prova Cangur és una activitat matemàtica impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières per a estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat i que està dirigida a estudiantat de cicle superior de primària i a secundària. A Catalunya l’organitza Societat Catalana de Matemàtiques.

Enguany, la UPC Manresa ha tornat a ser seu de la prova, després de tres anys de no ser-ho. Degut a la pandèmia, l’organització d’aquesta prova es va adaptar a les circumstàncies de cada moment i es va fer als instituts. Amb l’edició d’aquest any alguns alumnes de batxillerat del Bages han fet la prova a la UPC Manresa i la resta les han fet als instituts.

Els participants han fet la prova repartits en diferents espais de la Universitat, durant l’hora i quart de la que han disposat per resoldre els 30 problemes proposats. Uns problemes amb resposta tancada, amb tres nivells de dificultat i cinc opcions de resposta per a cada un. Amb un format de concurs individual, l’objectiu autèntic del Cangur és que l’alumnat participi i dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

La prova Cangur acaba cada any amb un solemne acte de lliurament de premis, al qual es conviden els 15 millors alumnes de cada nivell, que hi poden assistir acompanyats de la família i algun representant del centre. En aquesta edició l’acte d’entrega de premis està previst per al dimarts, 23 de maig. A més, l’1% de millors puntuacions reben un diploma de menció honorífica i un obsequi.