La professora de l’EPSEM Montserrat Alsina guanya el Premi de l’Aigua 2023

L’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua ha atorgat el Premi de l’Aigua 2023 a la professora de la UPC Montserrat Alsina, pel projecte ‘Temps d’aigua’, una iniciativa per apropar la ciència i la tecnologia al conjunt de la ciutadania.

La professora Montserrat Alsina, del Departament de Matemàtiques de la Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC), docent a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), ha rebut, el 22 de març el Premi de l’Aigua 2023 pel projecte ‘Temps d’Aigua’, atorgat per l’Associació Catalana d’Amics de l’Aigua.

El lliurament del premi ha coincidit amb el Dia Mundial de l’Aigua i ha tingut lloc al Palau de Congressos de Tarragona. Durant l’entrega, la investigadora de la UPC s’ha referit “al paper d'avantguarda de la universitat, a la interdisciplinarietat i a la transferència de la universitat a la societat, fent xarxa i tenint en compte tota la ciutadania”. Montserrat Alsina és presidenta de la Societat Catalana de Matemàtiques.

‘Temps d’aigua’ és la sisena edició de la iniciativa ‘Temps de...’, impulsada per Montse Alsina. Es tracta d’una iniciativa dedicada a apropar, d’una manera lúdica i didàctica, la tecnologia i la ciència al conjunt de la ciutadania, projectant el potencial de l’EPSEM a través de plataformes de cultura com les biblioteques. Aquesta sisena edició, que es va fer el 2022, es va dedicar a l’aigua en el marc del projecte anual Aquaesteam, organitzat per la UPC a Manresa i el Parc de la Séquia. Aquaesteam té l’objectiu de promoure l’interès per la tecnologia d’infants i joves, especialment nenes i noies, mitjançant reptes centrats en l'aigua.

La programació de ‘Temps d’aigua’ va incloure contes per a infants, un club de novel·la per a adults, un taller formatiu per a docents i la presentació del llibre de Francesc Canosa Aigua a les venes. També es van fer xerrades divulgatives, concursos, activitats en família i tallers per a totes les edats.