La 27a Universitat Catalana d’Estiu de la Natura virtual acaba les seves sessions presencials

Tres dies intensos (10, 13 i 14 de juliol) amb ponències continuades de professionals d’alt nivell de la pròpia UPC i d’altres institucions i empreses, han marcat l’edició de la Universitat Catalana d’Estiu de la Natura virtual (UCEN2020), organitzada per a l’EXPLORATORI dels recursos de la natura de la Universitat Politècnica de Catalunya.

La valoració que en fa l’organització és molt positiva, ha anat molt bé la inscripció i el seguiment de totes les sessions. Amb un centenar d’inscrits, el curs més multitudinari ha estat EXPLORA el bosc i la sostenibilitat. La incògnita de la resposta dels inscrits era gran a primers de maig quan vàrem decidir posar en marxa la 27a Universitat Catalana d’Estiu de la Natura en format virtual (https://exploratori.org/index.php/component/sppagebuilder/141-ucen-2020).

El total d’inscrits que han assistit als 3 cursos ha estat de prop d’un centenar. L’Acte Central, que va comptar amb la presència d’ Eloi Escútia,  regidor d’Educació, Medi Ambient i Mobilitat de l’Ajuntament de Berga i de Jordi Berenguer, vicerector de Transferència de Coneixement i Innovació de la UPC, va consistir en la conferència "Pinzellades sobre art i ciència", a càrrec de Xavier Duran, Llicenciat en Ciències Químiques i doctor en Ciències de la Comunicació, periodista científic a TV3.

La procedència dels inscrits és de tota la geografia catalana:

Des de Palafrugell, Amer, Barcelona, Lleida, La Bisbal de l’Empordà, Alcover, Falset, Castelldefels, Lloret de Mar, Igualada, Sant Pere de Ribes, Roda de Ter, Hospitalet de Llobregat, Badalona, Sitges, Santa Coloma de Gramenet, Olot, Esplugues de Llobregat, Barberà del Vallés, Terrassa, Sant Cugat del Vallés, Canet de Mar, Gelida, Les Borges del Camp, Arenys de Mar, Reus, Vila-seca... fins a llocs més propers a la comarca del Berguedà, Bages i Osona.

La veritat és que pels comentaris del XAT dels 3 cursos i de la conferència es va copsar que els assistents van valorar molt positivament els cursos i el fet d’haver portat a terme la UCEN 2020 en aquest format, davant les circumstàncies. Ara els inscrits tenen temps fins al 31 de juliol de realitzar les visites pel seu compte, així com les Activitats de treball autònom, que en aquesta ocasió seran més intenses que quan es feien en format presencial.