L’EPSEM inaugura un itinerari audioguiat per Manresa, amb motiu dels 50 anys de la UPC

Diumenge passat, 26 de setembre, l’EPSEM ha posat en marxa, en el marc de la celebració del 50è aniversari de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC), un itinerari audioguiat anomenat "UPCamina. Georuta per Manresa".

Es tracta d'un itinerari d'uns 10 km de recorregut, amb inici i final a l'edifici de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM), al campus de la UPC a Manresa, i que passa per la zona del regadiu del Poal, el turó del Puigberenguer, el campus universitari i s'endinsa cap el nucli històric de la ciutat.

Durant el trajecte s'han assenyalat punts d'interès en els quals es poden aprendre aspectes científics, tecnològics i històrics relatius al funcionament de la Sèquia de Manresa, la geologia del pla de Bages, les roques constructives i ornamentals de la ciutat o el patrimoni industrial i miner.

Per part seva, l'Ajuntament de Manresa ha inclòs i retolat la georuta com a un itinerari permanent de l'anella verda de Manresa, mentre que des de la UPC Manresa, conjuntament amb el Parc de la Sèquia i el Geoparc de la Catalunya Central, s’ha creat una audioguia que permet realitzar l'itinerari de forma autònoma. Aquesta audioguia està disponible mitjançant l'aplicatiu izi.TRAVEL.

Aquest diumenge unes 200 persones han estrenat el recorregut i l'audioguia de la iniciativa "UPCamina. Georuta per Manresa", entre elles el rector de la UPC, Daniel Crespo, i altres representants de la universitat i de l’equip directiu de l’EPSEM. En aquesta primera jornada de l’activitat hi ha hagut avituallament en alguns dels punts d’interès, sobre els quals professors i estudiants de l’Escola han fet algunes explicacions. Així mateix, el Centre Excursionista Montserrat i el Centre Excursionista de la Comarca del Bages han donat un cop de mà fent difusió de l'itinerari i marcant alguns trams del recorregut.

Abans de la sortida el rector de la UPC i el director de la UPC Manresa, Pere Palà, han inaugurat la placa informativa que s’ha instal·lat a l’entrada de l’EPSEM i que serà el punt de partida de la Georuta, la inauguració de la qual s’emmarca en els actes commemoratius dels 50 anys de la Universitat.