Jornada NoiesENGINYERES

Els Projectes NoiesENGINYERES i ScienceGirls tenen per objectiu incentivar els estudis de Ciència i Enginyeria en l’àmbit de les noies.

Des de l’EPSEM s’està portant a terme un estudi sobre les noies que han estudiat enginyeria en el centre dels darrers 10 anys. Aquest projecte s’anomena NoiesENGINYERES, i està relacionat amb el projecte europeu Erasmus+ ScienceGirls, coordinat per l’Exploratori dels Recursos de la Natura  (una iniciativa impulsada per la UPC i  la UB, conjuntament amb l’Ajuntament de Berga i amb el suport del Ministeri d’Educació).

El passat 18 de maig, de 17 a 20.30 hores, va tindre lloc una jornada a l’EPSEM adreçada a noies de secundària.

De 17 a 19 h les noies inscrites a la jornada van poder visitar els laboratoris, despatxos i aules en les que es podien entrevistar amb dones que tenen el seu lloc de treball en el món de l’enginyeria i en l’àmbit universitari.

A les 19 h va tindre lloc l’acte de cloenda de la jornada, en el que van assistir les estudiants que s’han titulat en les darreres 10 promocions i en la que es van presentar els resultats del projecte NoiesENGINYERES i el seguiment del projecte ScienceGirls. Així mateix, hi va intervenir quatre professionals del món de l’enginyeria que s’han format a l’EPSEM i treballen en àmbits diferents, per tal que les estudiants de secundària pugessin intercanviar informació i tenir referents (role-models) i comprovar com les dones tenen un futur brillant en el món de l’enginyeria.