Jornada "Les dones i l'enginyeria"

Per tal de commemorar el "Dia de la dona i la nena a la ciència", el passat 13 de febrer l'Institut Guillem Catà i la UPC Manresa van organitzar una taula rodona titulada "Les dones i l'enginyeria", en el marc del programa Aliances Magnet que comparteixen.

L'objectiu final d'aquesta activitat era mostrar referents actuals a les noies d'ESO per empoderar-les a no renunciar a la seva vocació tecnològica per raons de gènere.

Des de l'institut Guillem Catà ja havien treballat la perspectiva de gènere i es van preparar un seguit de preguntes. A la UPC es van escollir diverses alumnes d'entre els graus que s'hi imparteixen, totes d'edats i perfils diferents. Van ser elles les qui durant la jornada van respondre les preguntes. Van parlar dels seus estudis, dels motius, les dificultats i les pors a l'hora d'escollir, de les seves vivències com a dones en un món d'homes, de com veuen el futur i encara molts altres aspectes que van anar sorgint durant el debat.

Va ser gratificant i també sorprenent veure les emocions dels assistents, principalment les noies, que veien com unes estudiants d'enginyeria, que fa pocs anys estaven en la seva mateixa situació, se sentien fortes i s'obrien pas cap a un futur esperançador en el món de la tecnologia. Unes valoracions que dies després les noies de secundària de l'institut Guillem Catà van posar per escrit i que testimonien la importància de la jornada i el seu missatge.