Jornada d'orientació professional per estudiants

El 4 d'abril va tenir lloc a la UPC Manresa la primera de les jornades d'orientació laboral per a estudiants organitzades pel Campus Universitari de Manresa i el Centre d'Iniciatives per a l'Ocupació.

El Campus Universitari de Manresa i el Centre d’Iniciatives per a l’Ocupació (CIO) han organitzat aquest mes d’abril –dies 4, 5 i 7- les jornades “de la Universitat a la Feina” amb l’objectiu d’ajudar a enfocar el futur professional dels estudiants universitaris o acabats de graduar, així com als estudiants de cicles formatius de Grau superior (CFGS).

El Campus Universitari de Manresa està integrat pels centres universitaris de Manresa (UManresa-FUB, EPSEM-UPC, UOC), la Biblioteca del Campus Universitari (BCUM) i el mateix Ajuntament de Manresa.

Dins d'aquestes jornades, el passats 4 i 5 d'abril, l’orientador professional del CIO, Carlos Bella, va impartir una xerrada anomenada “Desorientació professional: llegenda i altres mentides sobre la recerca de feina”, per partida doble a la FUB i a la UPC Manresa.

El dissabte 7 d’abril, tindrà lloc una matinal de formació i recursos a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) de 9.30 a 13.30h, que inclourà xerrades, tallers pràctics i altres recursos. Aquesta matinal està pensada com a complement de les xerrades prèvies dels dies anteriors, on cadascú haurà pogut reflexionar sobre la seva situació i els seus recursos personals.

En inscriure’s hi haurà la possibilitat de participar en un dels tres tallers pràctics que es realitzaran: Un sobre “el perfil professional”, a càrrec de tècnics del CIO. Un altre serà un taller de “selecció personal per competències”, a càrrec de Betlem Muñoz, responsable de Gestió de Persones d’UManresa; i el tercer taller tractarà sobre “Personal branding a les xarxes”, a càrrec d’Enric Bastardas, professor dels estudis d’ADE d’UManresa.

A la mateixa BCUM hi hauran diferents espais habilitats amb més recursos, tals com un espai per fer-se una foto professional per al perfil de Linkedin; un altre espai per fer-se targetes de presentació amb QR i finalment, un espai on es farà una avaluació exprés de currículums vítae.

És una oportunitat d’actualitzar-se i desmitificar idees preconcebudes per a la recerca de feina.