Joan Gabriel Bergas, nou director del Departament d’Enginyeria Elèctrica

El professor Joan Gabriel Bergas ha pres possessió, el 8 de juliol, del càrrec de director del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la UPC, després d’haver estat elegit en el càrrec.

Joan Gabriel Bergas Jané està, des del 8 de juliol al capdavant del Departament d’Enginyeria Elèctrica de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC). Pren el relleu en el càrrec al professor i investigador Samuel Galceran i Arellano, al capdavant de la unitat durant els darrers vuit anys.

Doctor enginyer industrial per la UPC, Joan Gabriel Bergas és catedràtic en Enginyeria Elèctrica. Anteriorment, ha estat director de la càtedra d’empresa Manel Xifra Boada-UPC en Recerca i Innnovació en Tecnologia de la Producció d’Envasos Flexibles (2018-2021). En el període anterior a Galceran Joan Gabriel Bergas va exercir com a director del Departament (2008-2014), període durant el qual va ser membre del Consell de Govern (2009-2013). També ha estat coordinador del programa de doctorat en Enginyeria Elèctrica (2002-2018).

Com a professor, imparteix docència a l’Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB) i a l’Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM).

Com a investigador, forma part i és membre fundador del Centre d’Innovació Tecnològica en Convertidors Estàtics i Accionaments (CITCEA), creat l'any 2001, per donar resposta a les necessitats de les empreses en l’àmbit de l’enginyeria elèctrica. Integrat al CIT UPC (el Centre Tecnològic de la Universitat), així com en la xarxa Tecnio de la Generalitat de Catalunya, el CITCEA duu a terme estudis o crea prototipus funcionals que poden servir a les empreses per desenvolupar nous productes comercials o serveis o per solucionar problemes tecnològics. L’expertesa del CITCEA radica especialment en tot tipus d’aplicacions on el control de l’energia i/o el moviment sigui necessari.