Instal·lació de sondes per monitorar la qualitat de l’aire interior en aules on es faran les PAU a la UPC

En el marc del projecte QaireUPC, s’instal·laran 80 sondes de seguiment de la qualitat de l’aire interior a diferents espais de la UPC on es faran les proves d’accés a la universitat (PAU), que tindran lloc del 8 a l’11 de juny.

El projecte QaireUPC forma part de les accions de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) per fer front a la COVID-19 i tenir uns campus més protegits, i té com a objectiu fer el seguiment de la qualitat de l'aire interior de la Universitat. En la primera fase del projecte, que ha tingut lloc el primer semestre del 2021, s'han avaluat diferents espais dels campus, aprofitant els dies en què hi ha hagut ocupació a les aules, biblioteques, laboratoris o espais de treball.

En aquesta segona fase, s’instal·laran sondes permanents a 80 de les aules on es duran a terme les PAU. Es tracta de sondes sense fil (tant a nivell d'alimentació com de connexió) i que subministraran dades de concentració de CO2, de temperatura i d'humitat relativa en temps real i que es podran consultar en obert al web www.upc.edu/sirena. El sistema generà alarmes i informes a fi de detectar excessos en la concentració de CO2 a les aules.

En concret, s’instal·laran 45 sondes a diverses aules del Campus Diagonal Nord i 13 al Campus Diagonal Sud, a Barcelona; 11 al Campus del Baix Llobregat, a Castelldefels; quatre a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Vilanova i la Geltrú (EPSEVG) i altres set a l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM).

Descarregar

El projecte 'QaireUPC' monitora la concentració de CO2, la temperatura i la humitat relativa dels espais interiors de la UPC

Descarregar

Imatge de les 80 sondes de seguiment de la qualitat de l’aire interior a diferents espais de la UPC on es faran les proves d’accés a la universitat (PAU)