Un centenar de professionals participen a la primera jornada ‘InnoBages’ que acosta la recerca i la innovació del territori al teixit empresarial

La Biblioteca del Campus Universitari de Manresa ha estat l’escenari aquest migdia de la primera jornada InnoBages amb l’objectiu de posar en valor la recerca i la investigació que es fa a la comarca, incentivar projectes i promoure el desenvolupament i la innovació entre el teixit empresarial. La sessió s’emmarca en la nova línia estratègica impulsada pel Consell Comarcal del Bages que incentiva projectes i promou el desenvolupament i la innovació entre el teixit empresarial del territori.

La vicepresidenta primera del Consell Comarcal del Bages, Marta Viladés Ribera, ha apuntat que “ens proposem ajudar a fer possible un ecosistema innovador al territori que sigui referent i que ajudi a tenir una societat més avançada”. Viladés ha destacat que “responem a les demandes i a la feina feta en el marc de la Taula de la Formació del Bages que posa en contacte les empreses i els agents econòmics, socials i que fan formació a la comarca. D’aquest fòrum n’ha sortit la necessitat de promoure la recerca, la innovació i la investigació i fer-la accessible a les empreses de la comarca”.

Qui fa recerca?

En el marc de la jornada, s’ha programat una primera taula rodona en què els assistents han conegut els agents que fan recerca al territori i que lideren projectes amb capacitat de transferència tecnològica des de UPC Manresa, UManresa, Eurecat, Althaia, l’ICS a la Catalunya Central i Sant Andreu Salut.  A continuació, s’han exposat projectes de recerca i tesis doctorals del territori en l’àmbit del medi ambient i de la salut amb transferència al teixit productiu a través de dues taules rodones simultànies. La primera ha estat centrada en tota la feina de recerca emmarcada en el Programa de Doctorat de Recursos Naturals  i Medi Ambient impartit a la UPC. Es tracta de l’únic programa de doctorat impartit a la comarca i enguany celebra els seus 30 anys formant doctors i doctores. La segona taula ha divulgat aquells projectes de recerca i tesis relacionades amb l’àmbit de la salut. En les dues taules rodones el protagonisme ha estat per als doctorands i les doctorandes que han exposat els projectes amb què treballen.

Agents col·laboradors

La jornada ha estat impulsada per l’Àrea de Promoció Econòmica i Desenvolupament Rural del Consell Comarcal del Bages i finançada pel SOC i la Diputació de Barcelona i ha comptat amb la col·laboració de l’Ajuntament de Manresa, l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa, UManresa, Eurecat, Pimec Catalunya Central, la Cambra de Comerç i Indústria de Manresa, la Fundació Althaia, l’ICS a la Catalunya Central i Sant Andreu Salut.