Inauguració exposició "Dr. Evert Hoek. El mestre de les roques"

La Casa Lluvià acull una exposició sobre Evert Hoek, proper doctor “honoris causa” de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC). El passat 15 de febrer es va inaugurar amb la presència dels representants de la universitat.

El proper 6 de març a les 11:30h a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa es farà la cerimònia d'investidura com a doctor “honoris causa” del Dr. Evert Hoek, un enginyer mecànic nascut a Zimbàbue el 1933 i que ha dedicat els més de 50 anys de la seva trajectòria professional a entendre com es comporten les roques. La seva tasca investigadora ha permès millorar la forma en que es construeixen túnels i talussos amb un impacte directe en la millora de la seguretat en aquestes obres d'enginyeria que sempre comporten un risc inherent. Serà la segona vegada que la UPC Manresa acull una cerimònia d'aquest tipus, la primera vegada fou en motiu del seu 50è aniversari l'any 1992 i aquesta vegada l'acte clausurarà la celebració dels 75 anys de la UPC Manresa.

Del 15 de febrer al 10 de març la Casa Lluvià acull una exposició fotogràfica que mostra la tasca realitzada per Evert Hoek en tota mena de projectes d'enginyeria civil i minera per tot el món. Aquesta exposició fou inaugurada el passat divendres 15 de febrer amb la presència del rector de la UPC Francesc Torres, la directora de la UPC Manresa Rosa Argelaguet i David Parcerisa, professor de la UPC i comissari de l'exposició.