Graduació promoció 2017-2018

El Teatre Kursaal va ser l’escenari de l’acte de graduació dels 136 estudiants que van finalitzar els seus estudis el curs passat a la UPC Manresa.

La nit va tenir un caràcter especial. L’acte formava part de la commemoració del 75è aniversari del centre, i això és va fer notar. Una pancarta amb el lema “Despertem joves talents” destacava al fons de l’escenari, i tot va començar amb l’escenari buit i la projecció d’un vídeo resum dels 75 anys de l’escola mentre sonava “Caminem lluny” dels Doctor Prats. Després d’uns mesos celebrant l’aniversari, els esdeveniment van pujant d’intensitat i ahir es respirava que la universitat en aquests 75 anys no ha envellit, ben al contrari, renova la seva joventut i ganes de seguir caminant lluny al costat dels joves talents.

La periodista, geògrafa i meteoròloga manresana Miriam Santamaria va presentar l’acte, que va comptar amb la participació de diversos representants de l’administració local, així com del món industrial i acadèmic. Durant aquest, es van premiar els millors treballs finals de grau i màster, els millors expedients acadèmics i a l’estudiantat destacat de la UPC Manresa. Premis que es van poder atorgar gràcies a la col·laboració de Red Elèctrica, Gestamp, Skygondola, Aigües de Manresa, UVE Solutions, Gremi d’Àrids, Caixa d’Enginyers, Miwon Spain, l’Associació TIC Bages, DENSO, el Col·legi d'Enginyers Graduats i d’Enginyers Tècnics Industrials de Manresa (CETIM), el Col·legi d’Enginyers Tècnics de Mines, el Colegio de Ingenieros del Nordeste i la Càtedra Iberpotash en Mineria Sostenible.

La taula presidencial va comptar amb Valentí Junyent, alcalde de Manresa; Rosa Argelaguet, directora de la UPC Manresa; Carles Aleman, conseller delegat de ICL Group i padrí de la promoció; Santiago Gassó, vicerector de Política Acadèmica de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i David Saldoni, president de l’Associació Catalana de Municipis i alcalde de Sallent. Tots van poder dirigir-se al públic i cadascú, des del punt de vista que els dóna la seva posició i la seva experiència, van felicitar als graduats i a les seves famílies, els van donat consells o els van transmetre l’orgull que sentien per ells. També es van dirigir paraules a les empreses i institucions, i amb aquestes va quedar palès la importància de seguir treballant plegats per continuar fent créixer el nostre territori.

El moment més esperat de la nit va ser el moment en el que es deia el nom de l’estudiant amb el millor expedient de la promoció. Esteve Martín, graduat en Enginyeria de Sistemes TIC, va ser l’afortunat. Durant el seu discurs va recordar l’esforç que suposa estudiar una carrera, les estones que havia passat al búnker de l’escola, les pràctiques, els exàmens,... Va donar les gràcies al professorat “per estar allà per tot dubte, per transmetre les vostres passions a l’aula, heu fet que les classes siguin més amenes i en general heu fer de la universitat una experiència realment propera”, i amb emoció en la veu, també va agrair als seu companys “les hores passades i les experiències que hem viscut junts”, i va finalitzar les seves paraules encoratjant-los a “seguir avançant amb la mateixa energia, buscant créixer com a persones” “utilitzant l’esperit crític que hem estat cultivant” i demanant-los ”que res us aturi”.

L’acte també va comptar amb l’actuació del grup Caracara, que va amenitzar la vetllada amb la seva música, amb el grup casteller Penjats del Campus Manresa que fan feu un pilar carregat des de baix i la participació de l’equip de competició al Formula Student, Dynamics UPC Manresa, que van tenir el seu monoplaça exposat al pati del Kursaal.

Fotos acte graduació

Vídeo UPC Manresa - Timeline - 75 anys