Els projectes Qui-Bot, Exploratori dels Recursos de la Natura, AquaSTEAM i Temps de... STEAM participen en la Fira UPC del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència 2023

La Fira UPC tindrà lloc divendres 10 de febrer a les 12h a la sala Àgora del Campus Nord, Barcelona; i serà una de les accions referents en el marc de la commemoració de l'11F per tal d’apropar els estudis politècnics a les dones joves, i incrementar el nombre de vocacions.

La UPC Manresa, de la mà dels investigadors Toni Dorado i Marta Tarrés, que coordinen el projecte Qui-Bot; de Dolors Grau, directora de l'Exploratori dels Recursos de la Natura; i de Teresa Escobet i Guillem Bel que presentaran els projectes AquaeSTEAM i Temps de ... STEAM, liderats per Montse Alsina; estarà present a la Fira UPC del Dia Internacional de la Dona i la Nena en la Ciència 2023. Els responsables d'aquets projectes impartiran unes ponències com a exemple d'iniciatives rellevant de promoció UPC.

Programa de l'acte i detall de les ponències https://igualtat.upc.edu/ca/11f

Qui-Bot

El principal objectiu del projecte Qui-Bot és apropar la tecnologia a la infància, per mitjà de 4 robots programables que reprodueixen experiments químics, trencar estereotips de gènere, visibilitzar projectes STEAM i augmentar-ne vocacions, amb especial èmfasi en les nenes i noies, entre 5 i 18 anys. Tota la informació del projecte es troba disponible a quibot.upc.edu

El projecte Qui-Bot ha estat finançat pel Ministerio de Ciencia e Innovación en la convocatòria FECYT FCT-20-15626 i compta amb la complicitat de més d’una vintena d’agents que han contribuït a fer-lo possible. En destaquen l’Ajuntament de Manresa, el Consell Comarcal del Bages, UManresa, Pimec, la Cambra de Comerç de Manresa, el Col·legi d’Enginyers i el Parc de la Séquia.

Exploratori dels Recursos de la Natura

L'Exploratori dels Recursos de la Natura és un projecte territorial del Campus d'Excel.lència Internacional BKC de la Universitat Politècnica de Catalunya conjuntament amb l'Ajuntament de Berga, amb l'objectiu de fomentar les vocacions científico tecnològiques, millorar l'aprenentatge a secundària i educació superior i contribuir al desenvolupament d'un territori ric en recursos naturals. Tota la informació del projecte es troba disponible a exploratori.org

AquaeSTEAM

AquaeSTEAM és un projecte que té com a objectiu despertar, educar i impulsar vocacions científiques mostrant als estudiants de diferents nivells, així com al públic en general, la importància de la interrelació entre els diferents àmbits de ciència i tecnologia, i la necessitat de treballar en equip i col·laborar entre diferents sectors del coneixement perquè la societat avanci.

L'estratègia consisteix a plantejar uns reptes per ser treballats en equip de manera interdisciplinària, amb l’aigua com a denominador comú, símbol de la vida i element bàsic per al desenvolupament de la nostra societat. Tota la informació del projecte es troba disponible a aquaesteam.upc.edu

Temps de ... STEAM

Temps de ... STEAM, liderat per Montse Alsina, és un projecte nascut a la UPC Manresa amb la col·laboració de la Biblioteca Ateneu Les Bases i la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) i amb el suport de l’Ajuntament de Manresa i la Diputació de Barcelona, tot i que ha anat creixent i sumant col·laboradors.

Cada any es centra en una temàtica diferent i consta de diverses activitats dirigides a públics diferents. D’una banda les adreçades a un públic general que abasten des de xerrades divulgatives, tallers familiars, exposicions, un club de lectura,... I d’altra banda, activitats formatives adreçades al professorat de secundària, batxillerat i cicles formatius.