Finalització projecte UrbanWINS a Manresa

El projecte europeu sobre gestió de residus urbans, iniciat al juny del 2017, ha finalitzat aquest maig i en la última àgora, que es va celebrar el passat 8 d'abril, es va fer la valoració final.

UrbanWINS és un projecte europeu de gestió de residus urbans, finançat pel programa de Recerca i Innovació Horizon 2020, que avalua com les ciutats consumeixen recursos i productes i com n'eliminen els residus que generen. L'objectiu del projecte, en que Manresa i Sabadell han sigut ciutats pilot, és desenvolupar i aplicar plans i solucions innovadores que millorin la prevenció dels residus a les ciutats així com la seva correcta gestió.

El projecte, iniciat al juny del 2016 i amb una durada de tres anys, ha estat coordinat per la ciutat italiana de Cremona, en col·laboració amb 26 institucions d’arreu d’Europa. A Catalunya, Eurecat - Centre Tecnològic de Catalunya ha liderat la iniciativa, que ha comptat amb la participació dels ajuntaments de Manresa i Sabadell i també del Consorci del Bages per a la Gestió de Residus.

UrbanWINS a Manresa va iniciar el procés de participació el juny de 2017 i hi han participat representants de Eurecat, l'ajuntament de Manresa, el Consorci del Bages per a la Gestió de Residus, entitats ciutadanes, empreses, universitat,...

Han estat uns mesos de debat molt intens on s'han plantejat accions, s'han analitzat, i s'ha aconseguit realitzar una campanya de sensibilització als comerços usuaris del servei de recollida porta a porta de cartró i orgànica comercial, per millorar el servei i la quantitat recollida, s’ha organitzat una jornada d’economia circular a la UPC Manresa gràcies a la que s’estan analitzant algunes propostes d’aprofitament de biogàs a Bufalvent, i finalment la redacció del pla de gestió de residus, que ha de permetre posar en valor la gran quantitat de propostes que han sorgit de les àgores.

Amb l'àgora del passat 8 d'abril es va donar per tancat el procés de participació i el projecte UrbanWINS a Manresa. Roser Gorchs, professora de la UPC Manresa, que ha participat en algunes àgores del projecte, ens explica que en aquesta última àgora es van valorar les 3 accions pilot escollides en les àgores anteriors i aquestes valoracions van servir com a conclusions finals del projecte.

Podeu trobar tota la informació del projecte UrbanWINS a Manresa al seu blog.