Èxit d’assistència a les portes obertes presencials del Campus Universitari de Manresa

Dissabte passat, 14 de maig, ha tingut lloc al Campus Universitari de Manresa una jornada conjunta de portes obertes dels centres docents i de diverses instal·lacions universitàries. La jornada, organitzada de nou de manera presencial, després de dos anys de fer-se per via telemàtica a causa de la pandèmia mundial, ha tingut un gran èxit d’assistència.

El futur estudiantat universitari, així com els seus familiars, ha pogut accedir i conèixer les universitats que tenen seu a Manresa, les residències universitàries i la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM).

En el cas de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), centre docent de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC),  aquesta jornada de portes obertes és la quarta realitzada aquest curs acadèmic, durant el qual l’Escola ha combinat les modalitats presencial i virtuals. Unes jornades  que han comptat, fins ara, amb 500 inscripcions.

L’estudiantat interessat en l’oferta formativa de la UPC Manresa ha vingut a conèixer l’Escola, on se’ls ha fet una presentació general del centre i del campus. També se’ls hi ha donat informació complementària sobre la vida universitària, la mobilitat internacional o les pràctiques en empreses, entre altres qüestions. Després se’ls han ensenyat les instal·lacions i se’ls ha informat de manera més personalitzada dels graus que s’imparteixen a l’EPSEM.

Cada grup d’estudiants ha pogut passar pels diferents espais destinats a cada grau: tallers, aules, laboratoris, museu,… on responsables dels estudis han facilitat informació específica de cada grau i  ha resolt els dubtes plantejats.

Durant la jornada també s’han programat sessions informatives per als interessats en els màsters universitaris en Enginyeria dels Recursos Naturals i en Enginyeria de Mines que s’imparteixen a Manresa.

Les portes obertes han estat organitzades per les universitats amb presència a Manresa, amb la col·laboració del servei d’Universitats de l’Ajuntament de Manresa.

Als assistents a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM) durant la jornada se’ls ha lliurat un obsequi.

Properes jornades i sessions telemàtiques

Hi ha prevista una última jornada de portes obertes telemàtica, programada per al dia 21 de juny, així com una sessió informativa de màsters, també telemàtica, programada per al 20 de juliol. La informació i les inscripcions estan disponibles a les pàgines següents:

Estudis de la UPC Manresa

L’EPSEM, el centre docent de la UPC a Manresa, ofereix els estudis de grau en Enginyeria de Recursos Minerals i el seu Reciclatge; en Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica; en Enginyeria Mecànica; en Enginyeria Química; en Enginyeria de Sistemes TIC i en Enginyeria d'Automoció, així com els màsters universitaris en Enginyeria dels Recursos Naturals i en Enginyeria de Mines.

També ofereix el postgrau en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials i el programa de doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient.