Els indicadors de la recerca de la Catalunya Central continuen en augment i aporten 18,4 milions d’euros al territori

El passat 1 de desembre el Dr. Pere Condom, director de l’Oficina d’Investigació i Transferència de Tecnologia de la UdG ens va parlar dels 3 pilars de la ciència, la tecnologia i les startups. Catalunya Central compta amb 720 investigadors i 117 patents internacionals, a més de mantenir 403 projectes d’R+D+I públics i privats.

En aquesta 10a edició la presentació de l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central (ORCC) es va fer a la Sala d’actes de la FUB2 de la UManresa (UVic-UCC).

Enguany van comptar amb la col·laboració del Sr. Pere Condom, doctor en enginyeria industrial per la Universitat de Girona (UdG) i expert en investigació, transferència de tecnologia i en la creació d’empreses innovadores. Va parlar dels tres pilars en els quals es basa la innovació tecnològica: investigació pública, empreses i startups. Aquests tres pilars conjuntament amb els indicadors que mostrem en l’informe 2020 ens ajuden a saber com evoluciona un territori.

La Catalunya Central compta amb 487 projectes de recerca en actiu que, conjuntament amb els acords de transferència de tecnologia, aporten al territori 18,4 milions d’euros. També situa en 720 el nombre d’investigadors de la Catalunya Central, un territori que ha registrat 117 sol·licituds de patents internacionals entre 2016 i 2020 i que manté 403 contractes de transferència de tecnologia en actiu, a més d’un total de 75 assajos clínics en actiu.

Pel que fa a les publicacions, s’han analitzat 2.734 publicacions dels darrers 5 anys (2016-2020) un 20% més respecte al quinquenni de l’edició anterior.

L’ORCC es configura com un informe singular pel seu caràcter transversal, centrat en aspectes claus per a una ciutadania vinculada a la societat del coneixement i compta amb la participació dels centres universitaris, centres de recerca i tecnològics i els centres sanitaris del territori. També inclou un mapa amb 113 empreses innovadores.

Aquests indicadors, més els altres que es recullen a l’informe del 2020, han de permetre crear un marc de referència per a les futures polítiques en matèria d’universitats, recerca i innovació, que contribueixin a què el percentatge d’activitat econòmica basada en coneixement se situï en valors comparables als dels països capdavanters.

L’Observatori va néixer l’any 2012 a l’empara de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (UPC) amb l’objectiu de donar a conèixer la recerca que es duu a terme a la Catalunya Central (Anoia, Bages, Berguedà, Moianès, Osona i Solsonès).

Trobareu tota la informació a http://orcc.upc.edu/