Els indicadors de la recerca de la Catalunya Central continuen en augment i aporten 13,6 milions d’euros al territori

La Dra. Clara Prats, investigadora del grup BIOCOM-SC de la UPC ens ha parlat de la importància de la ciència en temps de pandèmia. Catalunya Central compta amb 713 investigadors i 129 patents internacionals, a més de mantenir 314 projectes d’R+D+I públic i privats.

En aquesta 9a edició, i per les restriccions en la mobilitat, la presentació de l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central s’ha fet en línia al canal de YouTube de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM-UPC).

Enguany hem comptat amb la col·laboració de la Sra. Clara Prats, doctora en física i experta en matemàtica computacional per parlar-nos de la ciència en època de pandèmia. Ara més que mai, s’ha posat de manifest la importància de les activitats científiques i tecnològiques per a la societat.

En aquesta darrer informe la Catalunya Central compta amb 314 projectes de recerca en actiu que, conjuntament amb els acords de transferència de tecnologia, aporten al territori 13,6 milions d’euros. També situa en 713 el nombre d’investigadors de la Catalunya Central, un territori que ha registrat 129 sol·licituds de patents internacionals entre 2015 i 2019 i que manté 639 contractes de transferència de tecnologia en actiu, a més d’un total de 73 assajos clínics en actiu.

Pel que fa a les publicacions, s’han analitzat 2.277 publicacions dels darrers 5 anys (2015-2019) un 45% més respecte al quinquenni de l’edició anterior.

L’ORCC es configura com un informe singular pel seu caràcter transversal, centrat en aspectes claus per a una ciutadania vinculada a la societat del coneixement i compta amb la participació dels centres universitaris, centres de recerca i tecnològics i els centres sanitaris del territori. També inclou un mapa amb 101 empreses innovadores.

Aquests indicadors, més els altres que es recullen a l’informe del 2019, han de permetre crear un marc de referència per a les futures polítiques en matèria d’universitats, recerca i innovació, que contribueixin a què el percentatge d’activitat econòmica basada en coneixement se situï en valors comparables als dels països capdavanters.

L’Observatori va néixer l’any 2012 a l’empara de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (UPC) amb l’objectiu de donar a conèixer la recerca que es duu a terme a la Catalunya Central (Anoia, Bages, Berguedà, Moianès, Osona i Solsonès).

Trobareu tota la informació a http://orcc.upc.edu/