El projecte 7demates, original de la UPC Manresa, sobrepassa la Catalunya Central i capta l’interès de joves d’arreu

Segueix augmentant l’interès pels programes 7demates i Anemx+matemàtiques per nois i noies de 2n a 4rt d’ESO guiats per experts, professorat de secundària i universitat, que han engegat les edicions d’aquest curs a l’escola d’enginyeria batent rècords.

El grup d’Anemx+matemàtiques engega per tercera vegada a Manresa. L’activitat està coordinada per M. Alsina, professora de la UPC Manresa, i es realitza amb el suport d’Abeam i Feemcat, que també l’organitza a Barcelona ciutat, Lleida, Girona, Reus i Terres de l’Ebre. Enguany s’han inscrit al grup de Manresa alumnes de 19 centres que provenen de 7 comarques diferents i igualant gairebé en xifres a la seu de Barcelona, per la qual cosa han rebut felicitacions de la coordinació.

El 7demates, programa nascut a Manresa, és únic a Catalunya i repeteix l’èxit dels anys anteriors. La pre-inscripció de 115 joves per cobrir unes 15 places disponibles fa necessària la realització d’una prova per seleccionar els joves que en podran formar part. La majoria de joves són de Manresa i els municipis de les comarques veïnes, però la solidesa del programa ha traspassat la regió de la Catalunya Central i Pirineus, on s’havia fet difusió. Així en aquesta edició s’hi han presentat nois i noies de 31 centres, de municipis del Bages i altres tan diversos com Tarragona, Pineda de Mar, Lleida o Sant Sadurní d’Anoia, a més de Berga, Igualada, Terrassa o Vic. L’èxit del programa, segons M. Alsina, es troba en que és un programa atractiu, realitzat amb passió i que es pot combinar amb altres activitats, perquè els nois i noies que tenen talent en les matemàtiques són joves normals i també els agrada fer esport, anglès o música i sortir amb els amics i amigues.

Els projectes, que creixen any rere any, no serien possibles sense l’entusiasme dels joves, la confiança de les famílies en el programa, i la participació voluntària i entusiasta del professorat de secundària que hi col·labora. Justament aquests últims dies d’octubre són dies de feina per l’equip que impulsa el projecte, que està avaluant la prova per fer la selecció.