El Parc de la Sèquia, la UPC i BBVA renoven la col·laboració per l’exposició “Les matemàtiques i la vida” fins el 2021

Les tres entitats volen potenciar les activitats relacionades amb el món de les matemàtiques, base de la ciència i la tecnologia, i seguir-les apropant a la ciutadania de forma pràctica i amena.

La trobada ha comptat amb Montserrat Alsina, professora-investigadora del departament de Matemàtiques de la UPC Manresa; Laia Muns, directora de la Fundació Aigües de Manresa – Junta de la Sèquia; Eudald Serra,  director del Museu de la Tècnica de Manresa i Carles Caballero, director del Centre de Banca de Clients de BBVA a Manresa.

El 25 de febrer es va inaugurar al Museu de la Tècnica de Manresa l’exposició “Les matemàtiques i la vida”, ideada per UPC Manresa fa 10 anys i que ha recorregut diverses poblacions catalanes amb gran èxit de públic, principalment escolar.

Amb l’arribada de la pandèmia i el confinament, es van haver d’anul·lar moltes reserves i restringir visites. Per això, les entitats organitzadores consideren que allargar-la aquest curs és indispensable perquè escoles i famílies que no havien pogut gaudir-ne ho facin durant els propers mesos.

L’exposició compta amb diversos àmbits que relacionen les situacions i espais més quotidians de la vida amb el món de les matemàtiques, com ara la nostra habitació, quan sortim al carrer, quan anem a comprar, o fins i tot quan practiquem esports o juguem a jocs de taula. Entre les novetats, s’hi trobaran panells renovats centrats en la sostenibilitat i la transformació digital, a proposta de BBVA.

Amb la voluntat que alumnes de totes les etapes educatives tinguin el seu espai a l’exposició, també s’han ideat tallers i activitats relacionats amb matemàtiques i ciència, tecnologia, art...

L’exposició es podrà visitar de dimarts a diumenge de 10 a 14h fins el 30 de juny de 2021. L’entrada és gratuïta per a clients de BBVA. Es pot consultar la programació d’activitats i l’oferta educativa a la web del Parc de la Sèquia.