El Fòrum Universitat-Empresa de la UPC Manresa dóna a conèixer la col·laboració de la universitat amb les empreses

El fòrum va néixer fa tres anys amb l’objectiu de posar en contacte la universitat i els seus estudiants amb el món empresarial. Amb aquesta edició, el passat 17 d’octubre, algunes empreses que ja col·laboren amb la universitat van explicar la seva experiència i com de profitosa és aquesta cooperació per a les dues parts.

El matí va començar amb una xerrada sobre videojocs dirigida als estudiants, impartida per Pablo Belmonte, i en paral·lel, Rosa Argelaguet, directora del centre, va inaugurar el fòrum amb l’assistència d’autoritats, empreses participants i el personal de la UPC Manresa.

La jornada va seguir amb la participació d’empreses que van explicar el seu treball amb la universitat, així, la Fundació Althaia, va parlar de patents; ICL – Iberia, sobre la Càtedra Iberpotash; DENSO, dels convenis de cooperació educativa; Macsa ID, sobre doctorats industrials i Selba, de la transferència de tecnologia. Segons Rosa Argelaguet, aquestes formes de col·laboració amb la universitat “són els valors afegits que aporta la universitat al territori, a banda de formar enginyers”.

Durant tot el dia, el pati de l’escola politècnica va acollir la fira on les empreses es donaven a conèixer entre els estudiants i professorat del centre per tal de posar en contacte ambdues parts. D’aquests contactes en sorgeixen necessitats de les empreses que es transformen en nous projectes per a la universitat i s’estableixen vincles entre els estudiants i el teixit industrial.

Aquesta edició de la fira va comptar amb estands de les associacions d’estudiants de la universitat, Synergy Racing Team i Dynamics UPC Manresa, del Col·legi d’Enginyers Tècnics Industrials i Graduats de Manresa (CETIM) i d’algunes empreses del territori com Aigües de Manresa, SA, AUSA, Avinent Science and Technology, Denso Barcelona, SAU, DOGA, EVERIS, Famatec Technology, SL, Condals Foundry, GATES, Gestamp, ICL – Iberia, Macsa ID, Maxion Wheels, Oliva Torras, Raymond i Vanderlande.

El cotxe donat per SEAT per a la formació dels estudiants del grau en enginyeria de l’automoció i el monoplaça DYN-03 de l’equip d’estudiants Dynamics UPC Manresa també estaven exposats i durant la fira es va fer una demostració amb el monoplaça que va atraure a tots els assistents.

La jornada va concloure amb les paraules de Marc Antoni Soler, sotsdirector d’Empresa i Relacions Externes, i el sorteig dels regals als participants del fòrum per part de la UPC Manresa i del CETIM.