Dues propostes de la UPC Manresa han estat triades pel jurat del concurs internacional Ciencia en Acción

El jurat del concurs Ciencia en Acción ha atorgat una Menció d’Honor a la iniciativa ‘TEMPS de... STEM’, presentada per la professora Montse Alsina, de l’Escola Politècnica Superior de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) i la iniciativa ‘Recursos prácticos para acercar la química al aula”, del professor Antoni David Dorado, també de l’EPSEM, ha quedat finalista en la seva categoria i s’exposarà durant la final del concurs internacional, que tindrà lloc del 5 al 7 d’octubre a Viladecans.

La proposta global "TEMPS de... STEM" , presentada, per la professora Montse Alsina, de la UPC Manresa, ha estat guardonada amb Menció d'Honor  pel concurs Ciencia en Acción, en la modalitat Treballs de divulgació, "per integrar  ciència i cultura, establint ponts entre públic i professorat de tots els nivells, a través d'una gran iniciativa". La proposta integra tres iniciatives ralitzades anteriorment i des de l’any 2016: Temps de Matemàtiques, Temps de Roques i Minerals i Temps de Química.

(http://cienciaenaccion.org/resolucion-jurado-ciencia-en-accion-xix-modalidades-materiales-didacticos-trabajos-de-divulgacion-y-cortos-cientificos/)

D’altra banda, la proposta "Recursos prácticos para acercar la química al aula”, presentada pel professor Antoni David Dorado, també de la UPC Manresa, amb el material elaborat per "Temps de química" en el que hi ha participat l’equip de química de l’escola i el personal de la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa i de la Biblioteca Ateneu de les Bases, ha quedat finalista en la modalitat Demostracions de Química i per tant  s'exposarà durant la final de Viladecans.

(http://cienciaenaccion.org/resolucion-jurado-ciencia-en-accion-xix-y-adopta-una-estrella/)

El Programa “Ciencia en Acción” és una iniciativa del Consejo Superior de Investigaciones Científicas, la Fundación Lilly, el Instituto de Ciencias Matemáticas, la Real Sociedad Española de Física, la Real Sociedad Española de Química, la Sociedad Española de Astronomía, la Sociedad Española de Bioquímica y Biología Molecular, la Sociedad Geológica de España y la Universidad Nacional de Educación a Distancia.

Adreçat a estudiants, profesors, investigadors i divulgadors científics, l’objectiu de ‘Ciencia en Acción’ és aproximar la ciència i la tecnologia a l’estudiantat més jove i al públic en general d’una manera dinàmica, fàcil y divertida.  Per fer-ho, les disciplines científiques es presenten de forma lúdica a través d’una mostra de les iniciatives finalistes, de conferències i altres activitats.

El palmarès

La UPC Manresa ha participat en diverses edicions dels concurs i algunes de les propostes presentades pel professorat de l’EPSEM han estat triades com a finalistes i han obtinguts premis i mencions. Aquest és el resum de les propostes triades en edicions anteriors:

2017 – Ermua (Biscaia)

Finalista – Modalitat Laboratori de Matemàtiques:  Temps de matemàtiques, presentat per Montse Alsina juntament amb professorat de secundària.

Finalista – Modalitat Laboratori de Geologia:  Temps de roques i minerals, presentat per Pura Alfonso i David Parcerisa.

2016 – Algeciras (Cadis)

Finalista i Menció d’honor a la final – Modalitat Laboratori de Matemàtiques:  7demates, presentat per Montse Alsina juntament amb professorat de secundària.

Finalista i 1r premi a la final – Modalitat Ciència, Enginyeria i Valors: Minerals i responsabilitat social, presentat per Pura Alfonso, Joaquim Sanz i Nor Sidki.

2015 – Viladecans (Barcelona)

1r premi – Modalitat Treballs de Divulgació Les matemàtiques i la vida, presentat per Montse Alsina.

Finalista – Modalitat Laboratori de Matemàtiques: Des igual, presentat per Josep Ma Cors, Montse Pons i Montse Alsina.

Finalista – Modalitat Ciència, Enginyeria i Valors: Girls in ICT Day, presentat per Rosa Giralt, Mireia Izquierdo, Rosa Argelaguet, Marta Tarres i Montse Alsina.

Menció d’honor – Modalitat Ciència, Enginyeria i Valors: Solución TIC en acció a la UCI, presentat per Pere Palà i Sebastià Vila.

La dinovena edició de “Ciencia en Acción” tindrá lloc del 5 al 7 d’octubre en el edifici Cubic de Viladecans (Pg. De la Marina, 31) i el lliurament de premis serà al final de concurs i tindrà lloc en el Teatre Atrium de la mateixa localitat (Av. Josep Terradellas, 17).