Defensa tesi doctoral de Pedro Trechera

El doctorand Pedro Trechera Ruiz va defensar, el passat 13 de gener, la seva tesi doctoral a la sala d'actes IDAEA-CSIC, al Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya · Barcelona Tech (UPC). La tesi ha obtingut la màxima qualificació, excel·lent Cum Laude.

"Environmental and occupational characterisation of coals and dust from coal mining" és el títol de la tesi doctoral.

L'objectiu principal d'aquesta tesi doctoral és l'estudi dels patrons de la pols de carbó produïts pels diferents tipus d'operacions mineres i l'estudi dels principals patrons composicionals de diferents tipus de carbó, cobrint un ampli rang geoquímic. A més, la relació entre el potencial oxidatiu i la geoquímica de la pols de carbó va ser investigada amb la finalitat d'identificar possibles indicadors o traçadors potencials que puguin perjudicar la salut humana.

Els resultats d'aquesta tesi doctoral subratllen la importància de continuar investigant sobre les propietats i nivells de pols a la mineria del carbó en el context de la millora de les condicions laborals dels miners, especialment atès que, probablement, es mantindrà una producció de carbó molt elevada a països com la Xina durant les dècades vinents.

La tesi pertany al Programa de Doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient i ha estat dirigida per Teresa Moreno Pérez i Xavier Querol Carceller.