Conferència de Vicenç Aguilera, president del Circuit de Barcelona - Catalunya

L'enginyer titulat per la UPC, Vicenç Aguilera, president del Circuit de Barcelona - Catalunya, va impartir el dimecres 25 d'abril, la conferència "Procés de desenvolupament d’un automòbil i els seus reptes tecnològics" a la sala d'actes de la UPC Manresa.

La conferència estava dirigida principalment als estudiants del Grau en Enginyeria d'Automoció, però oberta a tothom que hi volgués assistir.

Basant-se en els seus més de quaranta anys d'experiència en el món de l'automoció el Sr. Aguilera va explicar als estudiants el que, segons ell, tots els enginyers han de saber i no aprendran mai als llibres: com saber esperar al moment adequat per desenvolupar una tecnologia; o entendre que dissenyar el que sembla una simple frontissa del maleter d'un cotxe, seguint les especificacions pautades, pot significar un autèntic repte per a un enginyer; conceptes molt importants que s'aprenen amb els anys i que passen desapercebuts als estudiants.

També va transmetre als estudiants que el món de l'automoció és altament tecnològic, amb un gran volum de fabricació i on la innovació és molt important. Com a mostra els va explicar com en pocs anys un cotxe ha passat a tenir unes 500 tecnologies, moltes més que altres aparells que aparentment semblen més tecnològics; o que actualment es fabriquen uns 100 milions de cotxes cada any.