AUSA explica la seva trajectòria i estratègia competitiva als futurs enginyers d’Automoció de la UPC Manresa

Els alumnes del grau d’Enginyeria d’Automoció de la UPC Manresa van poder assistir dimarts a una conferència sobre els orígens i l'evolució de l’empresa manresana AUSA.

La conferència, impartida per Enric Perramon, Operation Execellent Manager de l’empresa, va començar fent un repàs dels curiosos inicis de la empresa, que es remunta a als anys cinquanta del segle passat, amb la fabricació dels emblemàtics micro-cotxes PTV. Aquests cotxes prenien les inicials dels tres fundadors de l’empresa, Maurici Perramon, Guillem Tachó i Josep Vila.

Durant la xerrada els alumnes han pogut conèixer la transició d’aquella empresa, que va arribar a produir més d’un miler d’aquells vehicles, a l’actualitat, esdevenint una empresa internacionalitzada que comercialitza una àmplia gama de vehicles per a sectors tant diversos com el de la construcció, el de la indústria, els dels serveis municipals, l’agrícola o la mineria.

Els seus productes són reconeguts envers altres fabricants en base a la qualitat, la fiabilitat i la diferenciació. En aquest camp juga un paper fonamental la innovació i els assistents han pogut conèixer de primera mà les estratègies que l’empresa utilitza per aconseguir respondre als nous reptes.