Arduino Day 2019

Divendres i dissabte 15 i 16 de març ha tingut lloc l'Arduino Day 2019 a la UPC Manresa. Dos dies de tallers i presentacions de projectes amb Arduino.

L'Arduino Day s'ha organitzat en dos dies, divendres i dissabte. Divendres el vàrem dedicar a fer el taller d'iniciació a Arduino, una activitat que pretén donar una primera experiència per totes aquelles persones que vulguin començar a fer alguna cosa amb Arduino i no saben per on. També va tenir lloc les habituals presentacions de projectes i demostracions. Aquest any hem pogut comptar amb tres presentacions:

• Transmissió de dades per radiofreqüència: una breu visió de els mòduls disponibles per enviar dades sense fils.
• La casa domòtica controlada a través de Telegram: un treball de recerca que mostra la possibilitat de controlar a través de sensors i del propi mòbil, tots els dispositius bàsics d'una llar.
• Presentació del Mochi-Robot: Aquest és un projecte liderat per Scratch School amb l'objectiu de fer arribar la programació de robots a un públic molt jove, facilitant les eines de programació de forma molt simple.

El matí de dissabte vàrem fer dos Tallers de forma simultània. Per una banda vàrem tenir el repte de construir un green robot, un robot fet de materials reciclats i basat amb Arduino. Cal agrair a CodeLearn la seva participació en Aquest Arduino Day per la organització d'aquest fabulós tallers que, va resultar ser una competició per veure quin equip era el més ràpid en resoldre el repte.

En un altre laboratori va tenir lloc el Taller de Arduino, Internet de les coses i Telegram. Aquest és un taller que proposa poder realitzar el control des de l'aplicació de missatgeria instantània Telegram, de un Arduino connectat a un ordinador. A través del mòbil, els assistents van ser capaços d'enviar ordres i rebre lectures de sensors i detectors físics connectats a la placa Arduino.

Durant els dos dies que ha tingut lloc el Arduino Day, hi han participat a prop de 60 persones, entre organitzadors, col·laboradors i assistents a les activitats on s'han realitzat més 11 hores de formació gratuïta. Entre els assistents hi podem trobar a estudiants de 3 i 4 d'ESO, batxillerat i universitaris, així com a professors de secundaria i cicles, formadors d'extraescolars, professionals del món de la tecnologia i aficionats.

El Arduino Day és un esdeveniment mundial organitzat per la comunitat Arduino i dinamitzat des de els fundadors, que té l'objectiu de fer pinya compartint experiències i coneixement, a la vegada que tothom pot aprendre més coses sobre aquesta plataforma Open Source. A nivell mundial aquest any s'han organitzat 659 esdeveniments en 106 països de tot el món. A Catalunya s'han organitzat 8 esdeveniments diferents, però la de Manresa destaca per ser la més veterana, ja que des de el primer Arduino Day s'ha celebrat aquest esdeveniment any rere any, de forma ininterrompuda.

Des de la organització volem agrair la participació de totes i tots els que han fet possible aquest esdeveniment.