Alumnis del Grau en Enginyeria de Sistemes TIC creen una aplicació de compra-venta de vídeojocs

GameSquare, és una aplicació que neix amb l'objectiu d'ajudar els usuaris a vendre els seus videojocs i aconseguir nous títols sense perdre el temps.

Dos ex-estudiants de la UPC (Xavi Llordella i Pol Rodoreda, llicenciats en enginyeries de sistemes TIC) creen Gamesquare, una aplicació de compra-venta de videojocs única. L’startup, en la qual també participen 2 ex-estudiants de la UPF (Martín Simón i Gerard Jané), ha desenvolupat un sistema de matching que permet als usuaris vendre els seus jocs a l’instant i descobrir el valor de la seva col·lecció.

La nova realitat imposada per la COVID-19 ha comportat un augment del consum de videojocs [1] , així com la creació de noves iniciatives empresarials sorgides durant el confinament.

Aquest és el cas de GameSquare, un Marketplace especialitzat que permet als usuaris comprar i vendre videojocs físics a l'instant, sense xats i de manera segura.

Per a aconseguir-ho, l'aplicació permet als seus usuaris saber qui vol comprar els jocs que tenen a casa a l’instant, així com descobrir el valor de tota la seva col·lecció.

Els creadors de l'aplicació (4 joves exestudiants de la Universitat Pompeu Fabra i Universitat Politècnica de Catalunya) comenten la idea darrere de l'aplicació: “ volíem ajudar a la gent a no perdre el temps ”, “ quan vam dissenyar l'aplicació, vam fer-ho amb aquesta filosofia en ment” .

Per això, a GameSquare no trobem cap xat, sinó que l'aplicació aposta per un sistema trencador, posant tots els venedors d’un producte a l'abast d'un click.

Aquest funcionament permet enviar una oferta de compra a tots els venedors alhora i avisar als usuaris quan el videojoc que volen comprar està disponible pel seu preu.

Finalment, totes les transaccions a GameSquare es realitzen amb enviaments, de manera segura i amb garantia de 48 h en rebre el producte. La plataforma exerceix d'intermediari per a donar la màxima seguretat als
seus usuaris.

Actualment, l’aplicació té una valoració de 4,7 a la Playstore i s’hi poden comprar i vendre jocs físics i videoconsoles, desde la Playstation 5 o Nintendo Switch, fins a la Nintendo NES o la Sega Mega Drive.

Actualment l'equip fundador està treballant per a llançar també la versió per a iOS.

[1] Sandri P, M (2020): El negocio del videojuego se expande con el virus , La Vanguardia, Barcelona. Recuperat de