Aliança entre la UPC i Avinent Group per promoure activitats de formació, recerca i transferència de coneixement

La Universitat Politècnica de Catalunya - BarcelonaTech (UPC) i Avinent Group, experta en fabricació i distribució de solucions innovadores en el camp mèdic, han signat, el 3 de febrer, un conveni de col·laboració per fomentar accions conjuntes en els àmbits de la formació, la recerca i la transferència de coneixement.

En el marc de l’acord entre la UPC i Avinent Group, es desenvoluparan projectes conjunts per promoure activitats de formació en els estudis de grau, màster i doctorat de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), com ara la realització de pràctiques d’estudiants i de treballs de fi de grau i de màster, així com la participació en doctorats industrials i en accions per fomentar vocacions cientificotècniques.

D’altra banda, es fomentaran  projectes conjunts de recerca i innovació,  i altres activitats d’àmbit institucional.

El conveni l’han signat el rector de la UPC, Daniel Crespo, i el CEO d’Avinent, Albert Giralt, a les instal·lacions de l’empresa, a Santpedor. També hi han estat presents el director de l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM), Pere Palà, i la directora de Recerca i Regulatori d’Avinent, Anna Corina, entre d’altres representants institucionals d’ambdues entitats.

Després de la signatura, s’ha dut a terme una visita a les noves instal·lacions de l’empresa, inaugurada fa uns mesos amb el nom d’Avinent Hub, un emblema de la recerca i la innovació de la companyia. La visita ha inclòs també la planta productiva on es desenvolupen les solucions mèdiques-dentals d’Avinent.

Sobre Avinent

Avinent és una empresa de referència en la fabricació i distribució de solucions innovadores en el camp mèdic mitjançant impressió 3d i altres tecnologies punteres. És líder en innovació en l’àmbit nacional i internacional. L’esforç constant d’investigació d’Avinent s’orienta a desenvolupar productes i serveis, disposant d’un equip de recerca propi. Col·labora amb universitats i amb els principals centres tecnològics i científics d’Espanya.

Sobre la UPC

La Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech (UPC) és una institució pública de recerca i d'educació superior en els àmbits de l'enginyeria, l'arquitectura, les ciències i la tecnologia, i és una de les universitats politècniques líders d'Europa. Titula cada any uns 6.000 estudiants de grau i màster, i més de 500 doctors. És una de les universitats amb alt índex d'inserció laboral dels seus titulats: el 93% treballa i un 76% troba feina en menys de 3 mesos.  La UPC és una universitat molt ben posicionada en els principals rànquings internacionals.

A l’EPSEM, centre docent del Campus de la UPC a Manresa, s’imparteixen els estudis de grau en Enginyeria del Recursos Minerals i el seu Reciclatge, Enginyeria Electrònica Industrial i Automàtica, Enginyeria Mecànica, Enginyeria Química, Enginyeria de Sistemes TIC i Enginyeria d'Automoció, així com els màsters universitaris en Enginyeria dels Recursos Naturals i en Enginyeria de Mines. També s’ofereixen el postgrau en Organització i Enginyeria de la Producció i Direcció de Plantes Industrials i el programa de doctorat en Recursos Naturals i Medi Ambient. La UPC Manresa és un centre universitari referent en l’àmbit de la tecnologia, tant nacional com internacional, on es fa recerca i on es formen enginyers i enginyeres des del 1942.