Actes divulgatius del Museu de Geologia Valentí Masachs

En el transcurs del mes de febrer d'enguany, el Museu de Geologia ha portat a cap un conjunt d'activitats divulgatives relacionades amb la geologia de Montserrat, sota el títol "Com s'ha format la Muntanya de Montserrat?"

Les activitats s'han desenvolupat tant fora de la UPC Manresa com dins les instal·lacions d'aquesta. Aquestes activitats s'han impartit mitjançant audiovisuals comentats, exposicions i tallers; s'han dirigit tant a gent gran, universitaris com a escolars ben menuts. Tots els medis emprats s'han confeccionat d'acord amb l'edat i nivell intel·lectual dels assistents.

Els continguts de les diferents activitats, tant aquells de tipus material com els intel·lectuals, han sorgit del fons documental i de les col·leccions del Museu de Geologia , als que s'ha procurat dotar-los d'un caràcter marcadament docent.
Les institucions i organitzacions receptores han estat:

- L'Escola Sant Pere de Monistrol de Montserrat, dirigida als nens de 4t de Primària
- Les Aules d'Extensió Universitària (AEU) per a la Gent Gran, a la Sala d'Actes de la UPC Manresa
- Les GEOLIMPIADES 2018, dins les instal·lacions del Museu de Geologia i de la UPC Manresa

Donat l'èxit de l'activitat, l'exposició del material gràfic i de les mostres de roques més significatives de Montserrat, romandran al Museu de Geologia a títol d'exposició temporal fins a la finalització del curs acadèmic 2017-18 (final de juny)

Cal remarcar que l'exposició ve acompanyada d'unes espectaculars fotografies murals digitalitzades, cedides temporalment per la firma SARRIÓ de Manresa.