Notícies TV EPSEM

09/07/2023

La doctorand Amaia Fernández Iriarte va defensar, el passat 6 de juliol, la seva tesi doctoral a la sala d'actes IDAEA-CSIC, al Campus Nord de la Universitat Politècnica de Catalunya - Barcelona Tech (UPC). La tesi ha obtingut la màxima qualificació, excel·lent Cum Laude.

07/07/2023

Aquest estudi proposa un nou procés multietapa basat en l'activitat bacteriana per recuperar metalls valuosos continguts en LIB, com ara Co, Li, Mn, Ni i Cu, entre d'altres. El nou procés seqüencial basat en bio combina la producció d'àcid sulfúric biogènic a partir de fonts de sofre residual per part d'Acidithiobacillus thiooxidans amb la capacitat d'Acidithiobacillus ferrooxidans de bio-oxidar cíclicament Fe2+ a Fe3+. El pretractament mecànic mínim amb classificació selectiva, lligat al control de les espècies clau i l'optimització de cada pas en mode continu, aporta eficiències superiors al 95% en menys de 4 hores treballant sense pH ni temperatura extrema.

22/06/2023

El passat 14 de juny l'estudiantat del màster en Enginyeria dels Recursos Naturals de la UPC Manresa, procedents de 10 païssos diferents, van visitar l'Estació de Tractament d'Aigua Potable de Manresa.