7demates a les "Jornadas para el Aprendizaje y Enseñanza de las Matemáticas 2019"

Membres del grup de treball del 7demates van presentar el programa desenvolupat a la UPC Manresa en una ponència a les "Jornadas para el Aprendizaje y Enseñanza de las Matemáticas (JAEM) 2019" que van tenir lloc del 3 al 6 de juliol a La Coruña.

7demates és un projecte per grups de nois i noies que vulguin gaudir resolent reptes de matemàtiques, acompanyats per experts que els donaran pistes.

El projecte principal és per a nois i noies de 2n i 3r d’ESO. Consta de 7 sessions presencials en dissabtes al matí distribuïdes durant el curs escolar. En cada sessió s’introdueix un tema nou i es plantegen preguntes i reptes. Es realitza amb un grup d’aproximadament 25 joves. Donada l’alta demanda, es realitzarà un procés de selecció dels participants al projecte.

El programa té el suport de la Societat Catalana de Matemàtiques, les associacions de professorat de matemàtiques (Abeam, …), la Fundació Cellex i l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (UPC Manresa)

Les JAEM, que arribaven enguany a la seva 19a edició, estan dedicades a reunir professionals implicats en la millora de l'educació en les matemàtiques per ensenyar, aprendre i col·laborar, intercanviant experiències, projectes, recursos, vivències, etc.