6a Jornada Tècnica Minera

La sala d’actes de la UPC Manresa va acollir el dimecres, 9 de maig, la 6ª Jornada Tècnica Minera dedicada als “Nous avenços en voladures”. Durant la jornada es van fer entrega dels premis als millors expedients de batxillerat dels estudiants de nou ingrés al Grau en Enginyeria Minera d'aquest curs.

La jornada es va obrir amb els parlaments del Dr. Francesc Torres, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya; la Sra. Rosa Argelaguet Isanta, directora de la UPC Manresa; el Sr. Xavier Serracanta Espinalt, director de Mineria d’ICL; el Sr. Carlos Marti Puebla, cap de vendes MAXAM España; el Sr. Eduard Vall Rosselló, subdirector general de Mines i Protecció Radiològica de la Generalitat de Catalunya i el Sr. Valentí Junyent Torras, alcalde de Manresa.

Posteriorment, es va fer entrega dels premis finançats per Promineria, Montajes Rus, el Col·legi Enginyers Tècnics i de Grau de Mines de Catalunya i Balears, el Gremi d’Àrids i Mapei Spain. Els van entregar els representants d'aquestes i del Dr. Francesc Torres, rector de la Universitat Politècnica de Catalunya.

Els premiats van ser Roger Gaona Boixader, amb el tercer premi al millor expedient de Batxillerat dels estudiants de nou ingrés al Grau en Enginyeria Minera d'aquest curs; Eudald Vallicrosa Pou, guanyador del segon premi; i Arnau Martínez Alcalá, amb el primer premi.

Durant la jornada, experts en el sector de les voladures van impartiran varies conferències i després hi va haver un torn de preguntes dirigit per Eduard Càmara, com expert en la temàtica de la jornada. També es va poder visitar el Museu de Geologia Valentí Masachs durant el descans que es va fer a mig matí.

La jornada es va cloure amb els parlaments del Sr. Luís Terradas Miarnau, director del Àrea d’Indústria i Energia del Ministeri d’Energia, Turisme i Agenda Digital; el Sr. Juan Ignacio Navarro, degà del Col·legi de Tècnics i de Grau en Mines i Energia de Catalunya i Balears; i el Sr. José Antonio García Mendoza, degà del Col·legi d’Enginyers de Mines del Nord-est.