12a Olimpíada de Geologia de Catalunya

El divendres, 12 de març, han tingut lloc les 12nes Olimpíades de Geologia de Catalunya, promogudes per l’Asociacion Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) juntament amb la Sociedad Geológica de España (SGE). Per primera vegada s’han celebrat de manera telemàtica des dels mateixos centres educatius degut a la situació de pandèmia per la Covid-19. Les proves s’han realitzat simultàniament a 29 centres educatius de Catalunya. Enguany la suma d’alumnes inscrits ha estat de 271 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat.
12a Olimpíada de Geologia de Catalunya

La prova realitzada ha consistit en un test on-line de 50 preguntes. En aquest exercici els i les participants han hagut de respondre 50 preguntes que comprenien aspectes no només teòrics, sinó també de tipus pràctic relacionades amb la identificació de mostres geològiques (fòssils, minerals, roques) i la interpretació de gràfics relacionats (mapes geològics, perfils topogràfics, columnes estratigràfiques, etc.). També s’han enfrontat a preguntes de geologia aplicada relatives a riscos, recursos i impactes geològics. Els alumnes catalans han mostrat un alt nivell.

Abans de la realització de la prova, el president de l’Asociación Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra, David Brusi, ha donat la benvinguda a tots els participants en nom de totes les institucions i universitats que han participat i col·laborat en la realització d’aquesta olimpíada.