Estada a Bolívia

La professora de la UPC Manresa, Pura Alfonso, aprofitant la seva estada a Bolívia per col·laborar en projectes de cooperació per al desenvolupament, va impartir una conferència durant el 11th South American Symposium on Isotope Geology (SSAGI) que ha tingut lloc del 21 al 25 de juliol a la ciutat boliviana de Cochamba.

El SSAGI s'organitza cada dos anys, amb l'objectiu de proporcionar una discussió sobre mètodes i aplicacions d'isòtops estables i radioactius a les Ciències de la Terra i els avenços aconseguits en els últims anys en aquest camp de la ciència. El simposi, que va tenir lloc a la Universidad Católica Boliviana de San Pablo, Cochabamba, va incloure la participació de ponents principals, xerrades plenàries, xerrades convidades i nombroses presentacions de pòsters amb temes d'última generació en diferents camps de la geologia de l'isòtop.

Dins el programa de ponències del congrés, Pura Alfonso va impartir la conferència "Sulfur isotopic composition of sulfides from the Bolivian tin belt and metallogenetic implictions".

Cooperació per al Desenvolupament

La Dra. Alfonso està actualment a Bolívia participant en dos projectes de cooperació per al desenvolupament de l’ONG Mineria per al desenvolupament de l'UPC Manresa. Un d'ells és "Suport a la petita mineria i mineria artesanal boliviana per a la valoració dels recursos d'In, Sn i Ag i l'optimització en la recuperació", en col∙laboració amb la Universidad Técnica de Oruro y l'altre és "Millores en la recuperació d'or del riu Mapiri mitjançant l'eliminació del mercuri", en els que també hi participen Roser Gómez, de la Biblioteca Universitària del Campus de Manresa (BCUM), Patricia Forns, estudiant de 4t del Grau en Enginyeria Minera, i Pablo Gavilán, estudiant Erasmus de mines.