10 mesos contra els micromasclismes a la UPC, 2n cicle

La viquipèdia defineix el micromasclisme com el masclisme normalitzat socialment. Així, es consideren micromasclismes tots els comportaments interpersonals, els comentaris verbals i les actituds exercides per homes o dones que contribueixen a la dominació i violència contra les dones en la vida quotidiana. Per tal de lluitar contra els micromasclismes el Gabinet de Sostenibilitat i d'Igualtat d'Oportunitats de la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) va iniciar al novembre del 2018 la campanya de sensibilització "10 mesos contra els micromasclismes a la UPC". Al novembre de 2019, el Responsables d'igualtat acorden prorrogar la campanya, iniciant un segon cicle.

Cada mes un centre docent UPC triarà un recurs existent, farà difusió del recurs al seu portal web sota un lema o títol, i la resta de centres docents secundaran la iniciativa.

Podeu veure el material triat pels centres docents per a aquesta campanya a la web Igualtat a la UPC. A l'octubre l'Escola Tècnica Superior d'Arquitectura del Vallès (ETSAV) ha fet difusió del vídeo "Què és el micromasclisme?" i al novembre l'Escola d'Enginyeria de Barcelona Est (EEBE) del vídeo "Vídeo de sensibilització contra la violència masclista a les xarxes socials".