Notícies del lloc
  • La UPC inicia a partir de dilluns, 12 d’abril, tests de detecció de la COVID-19 a la comunitat universitària, al Campus Diagonal Nord de Barcelona, i en dies posteriors a la resta de campus de la Universitat. Les proves són de caràcter voluntari i sense cost, i es duran a terme amb la finalitat de fer el seguiment de la incidència del virus.

• Les proves per detectar el virus arrenquen aquest dimarts amb l’objectiu de tallar les cadenes de transmissió en un moment en què la incidència de casos de COVID-19 va a l’alça arreu del territori català.

• L’Ajuntament de Manresa organitza el pròxim mes d’abril la Setmana de l'Ocupació, unes jornades de networking que tenen per objectiu posar en contacte empreses i persones que busquen feina, així com fomentar l’ocupació de qualitat a través de recursos de l'administració i la col·laboració amb agents i empreses del territori. Enguany, les jornades se celebraran en format virtual, del 19 al 22 d’abril, i inclouran diferents tallers i xerrades.

• GameSquare, és una aplicació que neix amb l'objectiu d'ajudar els usuaris a vendre els seus videojocs i aconseguir nous títols sense perdre el temps.

• El 18 de març es van presentar per YouTube els resultats dels projectes i iniciatives científiques i tecnològiques impulsats amb ajuts extraordinaris de la UPC per combatre la malaltia. Joan Antoni López hi va participar per parlar del projecte resUPCManresa.

• El divendres, 12 de març, han tingut lloc les 12nes Olimpíades de Geologia de Catalunya, promogudes per l’Asociacion Española para la Enseñanza de las Ciencias de la Tierra (AEPECT) juntament amb la Sociedad Geológica de España (SGE). Per primera vegada s’han celebrat de manera telemàtica des dels mateixos centres educatius degut a la situació de pandèmia per la Covid-19. Les proves s’han realitzat simultàniament a 29 centres educatius de Catalunya. Enguany la suma d’alumnes inscrits ha estat de 271 estudiants, majoritàriament de 1r i 2n de Batxillerat.

• Des de la Càtedra SEAT-UPC, es llança el Design Thinking 2021 (DT-21), un repte proposat per SEAT en l’àmbit de la conducció d’automòbils de caràcter esportiu.

• L’11 de febrer ha tingut lloc la presa de possessió de 17 professors i professores com a nous catedràtics i catedràtiques de la UPC en 11 àrees de coneixement. L’acte ha estat presidit pel rector de la Universitat, Francesc Torres, i ha comptat amb la participació de la secretària general, Margarida Espona, i del vicerector de Política del Personal Docent i Investigador, Santiago Gassó, qui, en aquest cas, també ha estat un dels signants com a nou catedràtic d’universitat.

• Divendres passat, 26 de febrer, la UPC Manresa va obrir per primera vegada aquest any les portes de manera telemàtica per donar a conèixer els estudis, les sortides professionals i les instal·lacions de la Universitat al futur estudiantat universitari. Aquesta jornada va ser conjunta amb la resta d’escoles i facultats de la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC).

• El projecte, gestat a principis del 2020, es va dur a terme el passat febrer i simbolitza l'alegria i riquesa que es troba a la universitat com a espai d'intercanvi de coneixement.