Notícies del lloc
  • Per tal de commemorar el "Dia de la dona i la nena a la ciència", el passat 13 de febrer l'Institut Guillem Catà i la UPC Manresa van organitzar una taula rodona titulada "Les dones i l'enginyeria", en el marc del programa Aliances Magnet que comparteixen.

• El dimarts 25 de febrer tindrà lloc la inauguració de la exposició "Les matemàtiques i la vida" al Museu de la Tècnica de Manresa.

• Centenars de persones han assistit, el 17 de febrer, a l'homenatge en record de Rosa Argelaguet, directora en els últims 6 anys de l'Escola Politècnica Superior d'Enginyeria de Manresa (EPSEM) de la Universitat Politècnica de Catalunya • BarcelonaTech (UPC), que va morir el 30 de gener. L'acte, organitzat pel mateix centre docent, ha tingut lloc a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa.

• Del 3 de febrer al 3 de març estarà oberta la Convocatòria d'Ajuts del CCD, que s'adreça a la comunitat universitària i té per objectiu donar suport a les accions i activitats de cooperació per al desenvolupament, recerca per al desenvolupament i educació per al desenvolupament en què intervingui directament estudiantat, PDI i/o PAS de la UPC.

• Al Bages, a la Catalunya Central, es necessiten professionals del sector metal·lúrgic i tecnològic. En Peyu us en fa 5 cèntims!

• El grup d'estudiants ens explica la seva passió pel món del motor, que significa per a ells competir al Formula Student, quins són els seus objectius,... Si els voleu conèixer millor, no us ho podeu diexar de llegir.

• Els equips BETA de l'Institut Moianès, RACIONALS de l'Escola Oms i de Prat i CARTESIANS de l'Institut Cal Gravat, guanyadors de la primera fase de la VII Copa Cangur de matemàtiques a la UPC Manresa.

• L’exposició donarà lloc a tota una sèrie d’activitats STEAM (Science, Technology, Engineering, Art and Mathematics) que giraran a l’entorn de la mostra i de les matemàtiques.

• L’Institut Guillem Catà en aliança amb l’Escola Politència Superior d’Enginyeria de Manresa formen part del programa “Magnet, aliances per a l’èxit educatiu”, que desenvolupen 27 centre educatius d’arreu de Catalunya. Ahir, 27 de gener, les aules de l’escola Sant Ignasi van acollir la presentació del programa Magnet a la capital del Bages, en la que van participar representants de les institucions que l’impulsen.

• Quin aspecte tenien els primers robots? Com és possible comunicar-se amb un robot que es troba a Mart? Com ha evolucionat la intel·ligència de les màquines al llarg de la història?