Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència

Quan?

10/02/2020 fins a 08/03/2020 (Europe/Madrid / UTC100)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

L'11 de febrer és el Dia Internacional de les Dones i les Nenes en la Ciència. A la UPC Manresa, som conscients de que, malauradament, encara existeix molta diferència entre els nois i les noies que trien estudis científics o tecnològics i que un dels motius és la manca de referents femenins per a les noies.

En motiu d'aquest dia i amb l'objectiu de fer més visible el paper de les dones en la ciència, la Universitat Politècnica de Catalunya (UPC) celebrarà la Setmana de la Dona UPC.

Dins d'aquesta celebració, a la UPC Manresa hem programat una exposició, una conferència, un taller i una taula rodona durant la setmana de l'11 de febrer.

Esperem així, posar el nostre granet de sorra a que les dones i les nenes amb vocacions científiques coneguin a les seves predecessores i no dubtin a seguir la seva vocació.

PROGRAMA:

Exposició "Dones trencant barreres. Transformant les ciutats mediterrànies"

Dia: Del 10 de febrer al 8 de març del 2020 de 8:30 a 20:30 hores

Lloc: Biblioteca de Campus Universitari de Manresa (BCUM) (Av. Bases de Manresa, 7-11 Manresa)

Entrada lliure

L'exposició posa en valor i destaca aquelles dones inspiradores que lluiten cada dia per trencar estereotips de gènere i promoure valors d'igualtat a les seves ciutats i comunitats. És per això, que les dones protagonistes d’aquests retrats s’arrisquen a anar en contra de les normes establertes, sacsegen l'ordre imposat, i així representen un paper primordial i transcendental per construir les ciutats del futur (i amb futur): més igualitàries, feministes i democràtiques.

Conferència "Les nenes, les dones i l'aigua" a càrrec de Dolors Grau.

Dia: 11 de febrer del 2020 a les 11:00 hores

Lloc: Sala d’actes de la UPC Manresa (Av. Bases de Manresa, 61-73, Manresa)

Com incriure's? Enviant un correu a:

Inscripcions per rigorós ordre de sol·licitud

Més informació a https://www.exploratori.org/index.php/component/sppagebuilder/61-altres

Taller "Les propietats singulars de l'aigua i el desenvolupament sostenible".

Dia: 11 de febrer del 2020 de 12:00 a 13:00 hores

Lloc: Laboratori de Química de la UPC Manresa (Av. Bases de Manresa, 61-73, Manresa)

Com visitar-la? Enviant un correu a:
Inscripcions per rigorós ordre de sol·licitud

Taula rodona "Les dones i l'enginyeria".

Dia: 13 de febrer del 2020 de les 10:30 a 11:30

Lloc: Sala d’actes de la UPC Manresa (Av. Bases de Manresa, 61-73, Manresa)

Com incriure's? Enviant un correu a:

Noies que actualment estudien un grau a la UPC Manresa participaran a la taula rodona. Elles són l'exemple de que les dones tenen molt a dir en el món de la ciència, ens parlaran de les seves vivències, perquè van escollir aquest camí, com veuen el futur, ...

Aquesta taula està organitzada amb la col·laboració de l'Institut Guillem Catà, en el marc del programa Magnet, i hi participaran estudiant de primària i secundària amb l'objectiu de mostrar referents actuals a les nenes i empoderar-les a no renunciar a la seva vocació per raons de gènere.

Entrada lliure a tothom que hi vulgui assitir.