Cribratge anticovid amb PCR i test serològic a la comunitat universitària de Manresa

Quan?

13/04/2021 fins a 16/04/2021 (Europe/Madrid / UTC200)

Afegiu l'esdeveniment al calendari

iCal

El Departament de Salut de la Generalitat de Catalunya realitzarà PCR i testos serològics a la comunitat universiària de Manresa del 13 al 16 d'abril de 2021. La informació que s'obtingui d'aquest cribratge és important per definir les mesures de contenció de la pandèmia per covid durant les properes setmanes i pot ser determinant per assolir la normalitat acadèmica i ciutadana, en general.

Les proves són de caire voluntari i estan adreçades als membres de la comunitat universitària de Manresa (alumnat, PDI i PAS). En el cas d'estudiants que, per la seva programació acadèmica, no hagin de ser a Manresa els dies del cribratge, poden fer les proves en altres universitats. De manera recíproca, estudiants d'altres universitats també poden inscriure's al cribratge que es fa a Manresa.

No han de fer el cribratge les persones que:

• Ja han passat la covid.
  • Tenen símptomes de covid (en aquest cas, s'han d'adreçar al seu centre de salut).
  • Ja han estat vacunades (tant si han rebut només la primera dosi com si han completat el procés de vacunació).

El punt del cribratge serà l'edifici FUB1 del campus Manresa de la UVic-UCC (Avinguda Universitària, 4-6). L'accés es farà per la plaça Cívica (entre els edificis FUB1 i l'edifici de la Clínica Universitària). Els horaris seran els següents:

• Dimarts,13 d'abril. De 8:30h a 14h i de 15:30h a 19h
  • Dimecres,14 d'abril. De 8:30h a 14h i de 15:30h a 19h
  • Dijous, 15 d'abril. De 8:30h a 14h i de 15:30h a 19h
  • Divendres,16 d'abril. De 8:30h a 14h

Les persones que participin en aquest cribratge podran fer-se dos tipus de prova:

• PCR mitjançant automostra nasal
  • Test serològic amb sang capil·lar

Es pot optar per fer-les totes dues o només una. En cas de fer-ne només una, ha de ser la PCR.

Per participar en aquest cribratge, cal demanar hora amb antelació a través d'aquest enllaç:

Demaneu hora per al cribratge

INSTRUCCIONS PER A L'AUTOPRESA DE MOSTRES PER A LA PCR

• Assegureu una bona higiene de mans, abans d'iniciar el procés.
  • Agafeu l'equip (escovilló i tub) i desenrosqueu el tap del tub per deixar-lo preparat.
  • Inseriu l'escovilló a la fossa nasal fins a trobar-hi un topall, a uns 2 cms.
  • Manteniu l'escovilló 5 segons fent moviments rotatoris.
  • Repetiu la mateixa tècnica a l'altra fossa nasal.
  • Introduïu l'escovilló dins del tub, trenqueu-lo pel punt de ruptura i col·loqueu-hi el tap.
  • Enganxeu l'etiqueta en posició vertical al llarg del tub.
  • Col·loqueu el tub etiquetat a la bossa i tanqueu-la.
  • Etiqueteu la petició al paper adjuntat.

Vídeo instruccions per l'autopresa de mostres per a la PCR