Copa Cangur

Quan?

30/01/2020 (Europe/Madrid / UTC100)

iCal

La Copa Cangur és un concurs presencial de resolució de problemes de matemàtiques per a equips de centre, organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques (SCM) i que rep el suport logístic de Isotropic. Els equips estan formats per 7 alumnes de 2n i 3r d’ESO (excepcionalment hi pot participar algun alumne de 1r) amb la condició que com a màxim hi pot haver 4 alumnes de 3r.

En el concurs es presenten 12 problemes i 60 minuts de temps per fer-ne els màxims possibles. És una cursa contra rellotge on la puntuació obtinguda per cada problema va variant durant el concurs, i per tant la estratègia d’equip és molt important! A més, durant el desenvolupament de la prova els equips poden seguir en directe l’estat del concurs, tant la puntuació i la classificació com els encerts i errors que porten acumulats cadascun dels participants. Això el fa un joc emocionant i divertit, amb les matemàtiques com a protagonistes.

La primera fase del concurs se celebra en una trentena de seus locals repartides arreu del territori. La UPC Manresa és la seu d’aquest concurs a la Catalunya Central.

El primer equip classificat de cada seu, juntament amb els campions de l’any anterior, es classifiquen per la gran final nacional. Els primers classificats a la fase nacional obtenen un passi per a participar en la final internacional (que es fa en línia des del propi centre) amb equips d’altres països.

La informació referent a aquest concurs la podeu trobar a https://isotropic.cat/copacangur/