Cerimònia d'investidura del Dr. Evert Hoek com a doctor "honoris causa" per la UPC a Manresa

Quan?

06/03/2019 des de 11:30 (Europe/Madrid / UTC100)

On?

Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM)

iCal

El 6 de març, la UPC investirà doctor ‘honoris causa’ l’enginyer i expert en mecànica de roques Evert Hoek, un referent internacional en l’àmbit de l’enginyeria minera. Aquesta investidura, aprovada pel Consell de Govern de la UPC del 21 de juny passat, ha estat impulsada per l’Escola Politècnica Superior d’Enginyeria de Manresa (EPSEM) en el marc de la celebració del 75è aniversari del centre.

La investidura d'Evert Hoek com a doctor honoris causa per la Universitat Politècnica de Catalunya · BarcelonaTech (UPC) tindrà lloc el 6 de març, a partir de les 11.30 h, a la Biblioteca del Campus de Manresa (Av. de les Bases de Manresa, 61-73). David Parcerisa(obriu en una finestra nova), professor i investigador del Departament d’Enginyeria Minera, Industrial i TIC(obriu en una finestra nova) de la UPC, exercirà de padrí i llegirà els mèrits del científic.

Al finalitzar l’acte tindrà lloc el sorteig d’un curs complert de Rocscience al Regne Unit entre els estudiants assistents a l’acte.

Evert Hoek (Rhodèsia del Sud, actualment Zimbabwe, 1933), enginyer especialitzat en túnels i estabilitat de talussos i referent internacional en enginyeria minera i en mecànica de roques, ha desenvolupat durant més de 50 anys una tasca docent, investigadora i professional excel·lent en l’àmbit de l’enginyeria geològica, civil i minera. Llicenciat en enginyeria mecànica per la University of Cape Town el 1956, va iniciar la seva trajectòria investigadora l'any 1958 especialitzant-se en el camp de la mecànica de roques, en què va obtenir el títol de doctor l'any 1965.

L’aportació més destacada de Hoek ha estat la introducció del criteri de trencament de massissos rocosos de Hoek-Brown, que defineix el comportament de ruptura fràgil per compressió d’aquests massissos. Des de la publicació d'aquest estudi l’any 1980, el criteri és utilitzat a escala mundial en enginyeria geològica, civil i minera.

La qualitat de la seva recerca està avalada pel gran nombre de cites que acumulen els seus treballs. Amb més d’un centenar d’articles publicats, Hoek també és autor de nombrosos llibres que s’han convertit en referents mundials en l’àmbit de la mecànica de roques, l’estabilitat de talussos i les excavacions subterrànies. De fet, s’utilitzen com a material de referència acadèmica en l'àmbit de l’enginyeria del terreny, com ara en nombroses assignatures del pla d'estudis del grau en Enginyeria Minera i del màster en Enginyeria de Mines de la UPC Manresa.

Programa dels actes de celebració de la investidura del Dr. Evert Hoek com a doctor "honoris causa" per la UPC a Manresa