Biblioteca del Campus Universitari de Manresa - BCUM

Dades i resum de les actuacions més rellevants desenvolupades durant el curs 2019-2020 a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM).

Dades:

superfície de la biblioteca

1.200 m2

sala

267 places

5 sales de treball en grup - places

32 places

aula de formació

25 places

nombre de visitants

préstec de documents

préstec de portàtils

préstec de documents del fons de la biblioteca

préstec de sales de treball en grup

exemplars de llibres

títols de revistes

pressupost fons bibliogràfics UPC

4.405,75€

portàtils d’ús públic

Actuacions a destacar:

• Ampliació de dates d’obertura i d’horari en època d’exàmens. S’ha obert més dies durant els festius de Nadal i s’ha ampliat l’horari fins a les 22.00 h de dilluns a divendres.
  • S’han modificat espais de la biblioteca: s’han ampliat els llocs d’estudi de la zona de silenci i s’han adquirit mobiliari per fer de l’aula de formació un espai més flexible.
  • Consolidació de l’Observatori de la Recerca de la Catalunya Central. S’han recollit indicadors de recerca homologats internacionalment i s’ha creat un nou web.
  •  S’han incorporat 470 fotos de l’EPSEM al portal “Memòria digital UPC” [https://memoriadigital.upc.edu/collections/show/20].
  • Millora de les bibliografies de les guies docents amb la incorporació de llibres electrònics i amb la eliminació dels llibres exhaurits.
  • S’ha donat suport en la pràctica de la gestió de dades de recerca als investigadors.
  • Tertúlia amb vi: “La mort lenta” amb l’autor del llibre Xavier Mas Craviotto (premi Documenta) i amb col·laboració de  la DO Pla de Bages, de la llibreria Parcir, del Mas de Sant Iscle i dels clubs de lectura de les biblioteques de la comarca (13.06.19).

FORMACIÓ:

Formació adreçada als estudiants:

Introducció de la competència genèrica: Ús solvent dels recursos d’informació (EPSEM):

Nivell 1 - Q1:

• 3 sessions d’acollida en l’assignatura “Tecnologies mediambientals i sostenibilitat”
  • 2 sessions d’acollida en l’assignatura “Informàtica” (Eng. Sistemes TIC)
  • 1 sessió d’acollida en l’assignatura “Mineria i petrologia“ (Eng. Minera)
  • 3 sessions d’acollida en l’assignatura “Sector de l’automoció” (Eng. d’Automoció)

Nivell 1 - Q2:

• 4 sessions en l’assignatura “Ciència i tecnologia dels materials” (Industrials)
  • 2 sessions en l’assignatura “Tecnologies complementàries I” (Eng. Sistemes TIC)
  • 1 sessió en l’assignatura “Processament de materials” (Eng. Minera)