Relacions Internacionals

L'EPSEM a través de la seva sotsdirecció de Relacions Internacionals promou les relaciones amb altres universitats i l'intercanvi o mobilitat tant d'estudiants, personal investigador i docent, com de personal d'administració i serveis.

L’experiència internacional en l’actualitat està molt reconeguda socialment, acadèmicament i, sobretot, laboralment. Participar en programes de mobilitat suposa conèixer una altra universitat, empresa o centre de recerca, obrir-se a una nova ciutat, adaptar-se a una nova cultura, país i, en molts casos, aconseguir el domini d’una llengua estrangera. La incidència que aquesta experiència facilita la inserció laboral i el posterior desenvolupament de la carrera professional dels estudiants així com amplia la formació del professorat del personal d'administració.

Per fer-ho possible, des de la EPSEM s'han establert diversos acords bilaterals amb universitats d’arreu del món. Així per exemple, tenim acords d’intercanvi vigents amb centres universitaris d’Alemanya, Irlanda, Àustria, Dinamarca, Espanya, Itàlia, Romania,  Mèxic, etc. En la majoria dels casos aquests acords s’han fet sota un marc que permet optar a ajuts econòmics.

Acords d’intercanvi amb altres universitats

L’EPSEM posa a l’abast dels seus estudiants tota una sèrie de programes de mobilitat que permeten completar la seva formació a l’estranger

El programa ERASMUS+ possibilita optar a un ajut econòmic que pot cobrir part de les despeses addicionals que suposa l’estada a l’estranger. Proporciona matrícula gratuïta en el centre de destinació, prèvia matrícula a l’EPSEM, i garanteix el progrés en el pla d’estudis de la nostra Escola amb el reconeixement dels crèdits cursats a l’estranger

El programa UPC-EUROPA ofereix la possibilitat de cursar estudis a Europa en centres no vinculats al programa Erasmus. Està inclosa l’exempció de la matrícula total o parcial en el centre de destinació.

El programa UPC-CANADÀ ofereix la possibilitat de cursar estudis a l'École Polytechnique de Montréal. El programa AMÈRICA LLATINA ofereix la possibilitat de cursar estudis a Amèrica Llatina, principalment per a la realització del TFG. Aquests programes inclouen l’exempció de la matrícula total o parcial en el centre de destinació.

El programa SICUE és un programa de mobilitat d’estudiants dins el territori de l’Estat espanyol.

Tot seguit s’explicita el detall d’acords d’intercanvi per l’estudiantat de l’EPSEM en el curs 2018-2019.

Programa Erasmus

Nombre d’estudiants

Fachhochschule Aalen

Clausthal University of Technology

Alemanya

Hochschule für Technik und Wirtschaft Mittweida (FH)

Hochschule für Technik und Wirtshaft Dresden

Suïssa

Amèrica Llatina

Núm. estudiants

Universidad del Sinú, Elías Bechara Zainúm (UNISINU)

Instituto Tecnológico y de Estudios Superiores de Monterrey

U. Rovira i Virgili

Tarragona

Mobilitat de l’estudiantat durant el curs 2018-2019

A  continuació  es  detalla  la  relació  de  centres  estrangers  on  l’estudiantat  de  l’EPSEM  s’ha desplaçat per estudiar durant el curs 2018-2019.

Technische Universität Darmstad

Hochschule für Technik und Wirtshaft Dresden

FH Joanneum Gesellschaft MBH

Technikum Wien

Université de Liège

Bèlgica

ETH - Zürich

Suïssa

Tallinna Tehnikaülikool

Estònia

Cork Institute of Technology

Universitetet i Adger

Noruega

West Pomeranian University of Technology - Szczecin

Polònia

El repartiment de l’estudiantat per titulació i especialitat és el següent:

Titulacions

Grau en Enginyeria Mecànica

Grau en Enginyeria Química

Grau en Electrònica Industrial i Automàtica

Grau en Enginyeria de Mines

Grau en Enginyeria Elèctrica

Grau en Enginyeria de Sistemes TIC

Grau en Organització Industria (Igualada)

Estudiants incoming:

Dumlupinar University

Turquia

Politecnico di Bari

Itàlia

Xile

Repartiment de l’estudiantat incoming per titulació:

Titulacions

Grau en Enginyeria Mecànica

Grau en Enginyeria Química

Grau en Electrònica Industrial i Automàtica

Grau en Enginyeria de Mines

Grau en Enginyeria Elèctrica

Grau en Enginyeria de Sistemes TIC

Màster Universitari en Enginyeria dels Recursos Naturals

Mobilitat de recerca del Professorat

Enric Ventura Capell

Del 13/12/18 al 17/12/18: Porto University (Portugal). Visita als professors Pedro Silva, Jordi Delgado i Alexander Zakharov per treballar i avançar en el treball conjunt "Algorithmic properties for Droms RAAG's"

Estades i visites de professionals a l'EPSEM

• Del 10 al 17 de gener de 2019, Albert Garreta (Universitat Pais Basc), ve a l'EPSEM per començar a treballar en el projecte conjunt "Rigidity of graph product decompositions". Professor responsable Enric Ventura.
  • Del 26 febrer al 4 març de 2019, Jordi Delgado (Universitat Porto, Portugal), ve a l'EPSEM per treballar en els projectes conjunts  "Free-times-abelian groups: Stallings automata, intersections and index" "Stallings graphs for $G$-by-free groups". Professor responsable Enric Ventura.

• Del 6 al 10 de maig de 2019: Albert Garreta i Federico Berlai (Universitat Pais Basc), venen a l'EPSEM per treballar en el projecte conjunt "Rigidity of graph product decompositions". Professor responsable Enric Ventura.

• Del 23 al 27 de juliol de 2019: Peter Wong (Bates University, USA) ve a l'EPSEM per treballar en el projecte conjunt "$R-infinity property for direct products of hyperbolic groups". Professor responsable Enric Ventura.

• Del 28 al 31 de juliol de 2019: Alexander Zakharov i Jordi Delgado (Universitat Pais Basc), venen a l'EPSEM per treballar en el projecte conjunt  "Algorithmic properties for Droms RAAG's". Professor responsable Enric Ventura.