Associacions d'estudiants

Dynamics UPC Manresa

En la temporada 2018/2019 l’equip Dynamics UPC Manresa ha dissenyat el seu quart monoplaça, el DYN-04. Aquest monoplaça compta amb el mateix motor d’altres temporades, el Honda CBR 600RR, tot i que amb alguna lleugera modificació com és la culata rectificada.

Aquesta temporada s’han afegit varis canvis en el vehicle com són el diferencial de lliscament limitat i ajustable Drexler, o les noves molles Ohlins TTX22, que ens han ajudat tant a tenir un lliurament de potència equilibrat com a millorar el comportament dinàmic del monoplaça. D’altra banda, i per primera vegada en la nostra història, el monoplaça compta amb un paquet aerodinàmic complert que consta de Fons Pla-Difusor i alerons davanter i posterior.

Amb tot això vam anar a competir a la Formula Student Spain on vam aconseguir passar inspecció tècnica i disputar la majoria de les proves.

ONG: Mineria per al desenvolupament

S’ha realitzat un projecte de cooperació amb el finançament del Centre de Cooperació per al Desenvolupament (CCD-UPC) anomenat “Valoració ambiental i econòmica per la sostenibilitat de les activitats mineres d’or, Sn i In A Bolívia i Sud-mig del Perú” on diversos estudiants del Grau en enginyeria Minera i del Màster en Enginyeria de Mines han viatjat al Perú, aprofitant el projecte per realitzar el TFG i TFM.

També s’ha col·laborat en un projecte impulsat per estudiants d’arquitectura de la UPC anomenat “Enfortiment de capacitats agro-productives de comunitats rurals a Cochabamba i rehabilitació sostenible funcional del canal de reg Pirigallo i el seu entorn". Pla participatiu de desenvolupament integral amb la UMSS i la cooperativa de dones indígenes constructores”

Synergy Racing Team

Synergy ens inscrivim a la sisena edició del MotoStudent, ja tenim gairebé un prototipus dissenyat i esperem entrar a fabricar-lo de cara al 2020. Tenim al darrere col·laboradors que ens permetran disposar dels recursos necessaris per poder competir a la cursa final que es celebrarà a l’octubre del 2020.

Hem arribat amb moltes dificultats a poder insciruren’s però actualment ja treballem amb un equip ben estructurat i amb un objectiu comú que ens proporcionarà aprenentatge i poder posar en pràctica molts coneixements d’enginyeria.

Els que ara estem al capdavant del projecte no descartem poder continuar-lo amb estudiants d’altres cursos vinents i inclús d’altres graus de la mateixa universitat. Volem incloure aquest projecte a l’EPSEM durant les properes edicions de la competició per tal que els estudiants tinguin altres objectius formatius fora del sistema reglat universitari, però que a la vegada hi està vinculat.