Biblioteca

Dades i resum de les actuacions més rellevants desenvolupades durant el curs 2017-2018 a la Biblioteca del Campus Universitari de Manresa (BCUM).

Dades:

superfície de la biblioteca

1.200 m2

sala

267 places

5 sales de treball en grup - places

32 places

aula de formació

25 places

nombre de visitants

préstec de documents

préstec de portàtils

préstec de documents del fons de la biblioteca

préstec de sales de treball en grup

exemplars de llibres

títols de revistes

pressupost fons bibliogràfics UPC

4.963,00€

portàtils d’ús públic

Actuacions a destacar:

• S’ha donat suport al nou grau en Enginyeria d’Automoció amb la compra de la bibliografia de les guies docents i participant en la competència transversal: Ús solvent dels recursos d’informació.
  • S’ha establert un protocol d’acollida a la biblioteca per als professors de nou ingrés per tal que coneguin els serveis de la biblioteca.
  • Revisió dels perfils d’autors i institucionals dels investigadors de l’EPSEM a Dialnet Plus.
  • S’ha posat en marxa el “Time to talk” en col·laboració amb l’EPSEM i el Servei de Llengües i terminologia de la UPC..
  • Modificació d’espais a la biblioteca per ampliar la zona de silenci. Per a fer-ho a calgut espaiar les col·leccions de referència.
  • Tertúlia amb vi: Les possessions amb l’autora del llibre Llucia Ramis i amb col·laboració de  la DO Pla de Bages, de la llibreria Parcir, del Celler Fargas-Fargas i dels clubs de lectura de les biblioteques de la comarca (14.06.18).
  • Digitalització de fotografies de l’EPSEM per a la Memòria Digital UPC.
  • Millores en l’informe de l’Observatori de la Recerca a la Catalunya Central per incloure indicadors homologats per l’OCDE i de la visibilització dels resultats mitjançant un nou web.

FORMACIÓ:

Formació adreçada als estudiants:

Introducció de la competència genèrica: Ús solvent dels recursos d’informació (EPSEM):

Nivell 1 - Q1:

• 3 sessions d’acollida en l’assignatura “Tecnologies mediambientals i sostenibilitat”
  • 2 sessions d’acollida en l’assignatura “Informàtica” (Eng. Sistemes TIC)
  • 1 sessió d’acollida en l’assignatura “Mineria i petrologia” (Eng. Minera)
  • 2 sessions d’acollida en l’assignatura “Sector de l’automoció” (Eng. d’Automoció)

Nivell 1 - Q2:

• 6 sessions en l’assignatura “Ciència i tecnologia dels materials” (Industrials)
  • 2 sessions en l’assignatura “Tecnologies complementàries I” (Eng. Sistemes TIC)
  • 1 sessió en l’assignatura “Processament de materials” (Eng. Minera)

Nivell 2 - Q3:

• 2 sessions en l’assignatura “Tecnologies complementàries 2” (Eng. Sistemes TIC)

Nivell 2 – Q4:

• 1 sessió en l’assignatura “Enginyeria del terreny” (Eng. Minera)

Nivell 3 – Q5:

• 1 sessió (virtual) en l’assignatura “Electrònica digital” (Eng. Electrònica)
  • 1 sessió en l’assignatura “Gestió i orientació de projectes” (Eng. Sistemes TIC)

Nivell 3 – Q6:

• 1 sessió en l’assignatura “Enginyeria de procés i producte” (Eng. Química)

Altres sessions d'acollida:

• 1 sessió als estudiants de l’Escola Agrària de Manresa (EAM)
  • 18 sessions als estudiants de la UManresa (FUB):

- 3 en els graus de Ciències socials
- 15 en els graus de Ciències de la salut

• 1 sessió als estudiants de la FUB+55

Formació adreçada als estudiants de màster i doctorands

• 1 sessió de “Gestor de referències Mendeley” per estudiants matriculats a l'Escola de Doctorat.
  • 1 sessió de “Com fer un bon treball acadèmic” per estudiants matriculats a l’Escola de Doctorat.
  • 1 sessió sobre bases de dades i Mendeley als estudiants del Màster de Simulació de la FUB

Formació adreçada al PDI

• S'ha fet el taller "Com convertir-se en un investigador obert" a la BCUM per al PDI dins de la programació de l'ICE al qual han assistit 10 investigadors de l'EPSEM

Altra formació realitzada